» چه کارهایی سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی سالمندان خواهد شد؟

افزایش سیستم ایمنی سالمندان

افزایش سیستم ایمنی بدن سالمندان سبب کاهش خطر ابتلا به ویروس های فصلی می شود. در ماه های سرد سال امکان ابتلا به ویروس های سرما خوردگی و آنفولانزا بیشتر می شود.
متاسفانه امسال علاوه بر بیماری های فصلی ذکر شده، ویروس کرونا از اواسط دی ماه با امکان سرایت بسیار زیادی، مردم شهر ووهان و در پی آن دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. توضیحات بیشتری در مورد ویروس کرونا در مقاله ای در همین سایت وجود دارد.

سلول های انسانطی تجربه های بدست آمده در چند ماه گذشته، پزشکان و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که متاسفانه افراد سالمند بیش از دیگران تحت تاثیر این ویروس قرار می گیرند.
این حقیقت سبب ایجاد استرس در افراد می شود اما باید بر آن غلبه کنیم و با رعایت چند مورد ساده سیستم ایمنی بدنمان را تقویت نماییم.
وجود ترس از ابتلا به بیماری در بعضی از موارد بسیار لازم است چرا که سبب می شود افراد و علی الخصوص سالمندان بیشتر به اطلاعیه های پیشگیری مراکز رسمی اهمیت بدهند.
تاکنون موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از طریق کانال های اطلاع رسانی مهرمندان ارائه و در این مقاله نیز قصد داریم راهکارهای بسیار مهم و آسانی را به شما ارائه دهیم .

۹ مورد مهم از کارهای تقویت کننده سیستم ایمنی سالمندان

  1. مصرف مکمل های گیاهی و مولتی ویتامین ها

    با افزایش سن جذب مواد معدنی و ویتامین ها در بدن افراد سالمند کاهش یافته و همین امر سبب ضعف عملکرد سیستم ایمنی سالمندان می شود.  بهتر است با مشورت پزشک جهت حفظ سلامت سالمندان مکمل های گیاهی و مولتی ویتامین ها مصرف شود.مصرف مولتی ویتامین در سالمند
  2. مصرف مواد غذایی سالم و داشتن رژیم غذایی غنی

    درمقاله ای تحت عنوان چگونه تغذیه سالمندان دچار تغییرات می شود، می توانید علل تغییرات عادت مصرف مواد غذایی سالمندان را مشاهده نمایید. همچنین در مورد تغذیه سالمندان در این مقاله مواردی توصیه شده است.
    به طور کلی مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، مواد غذایی دارای ویتامین های C و E ، مواد غذایی دارای روی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن سالمندان بسیار مفید می باشند.
  3. ورزش

    انجام حرکات ورزشی در سالمندان سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدنشان می شود.
    حرکات ورزشی می تواند ساده باشد اما نکته اصلی غیر قابل چشم پوشی این است که این امر باید به صورت مستمر و به بیان دیگر به صورت عادت برای سالمندان تبدیل شود.
  4. واکسیناسیون

    خوشبختانه در چند سال اخیر میزان مصرف واکسن سرما خوردگی و آنفولانزا در بین سالمندان کشورمان بیشتر شده است. واکسیناسیون سالمندان
    بهتر است در اواخر تابستان هر سال با مراجعه به پزشک خود واکسن ویروس های فصل سرما را تزریق نمایید.
  5. کاهش استرس
    استرس و دلهره مادر تمام دردها می باشد. این جمله را از زبان تمام پدرها و مادرها می شنویم. مخصوصا در زمانیکه فرزندان خود را نصیحت می کنند.
    حال زمان آن رسیده است که خودمان به نصیحت خودمان عمل کنیم زیرا که استرس رابطه مستقیم بر کاهش قدرت سیستم ایمنی سالمندان دارد.
  6. خواب
    خواب کافی سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی سالمندان می شود. در مقاله ای تحت عنوان علل بی خوابی سالمندان و راه های جلوگیری از آن، علل بی خوابی در بین سالمندان شناسایی و راه های جلوگیری از این معضل همیشگی توضیح داده شده است.
  7.  افزایش مصرف مایعات
    افراد سالمند به دلایل گوناگونی کمتر از دیگر افراد جامعه احساس تشنگی می کنند و همین امر باعث کاهش مصرف مایعات می شود.جهت افزایش و یا پایدار نمودن قدرت سیستم ایمنی سالمندان مصرف مشخصی از مایعات در طی روز توصیه اکید می شود.
  8. مثبت اندیشی
    مثبت اندیشی باعث ایجاد انگیزه در بین سالمندان شده و این انگیزه سبب انجام حرکات ورزشی، مصرف مواد غذایی مناسب و کارهای دیگری می گردد که در پی آن قدرت سیستم ایمنی سالمندان افزایش می یابد
  9. شستن دست ها
    دست هایمان در این ایام باید به صورت متناوب شسته شود. یکی از علل اصلی جلوگیری از سرایت ویروس کرونا شستن دست می باشد. رعایت بهداشت در سالمندان
» پوکی استخوان در سالمندان

مطالب ذکر شده گوشه ای از موارد افزایش دهنده قدرت سیستم ایمنی سالمندان می باشد.
مادربزرگ ها و پدربزرگ ها الگوی مناسب و قوی ای برای فرزندان و نوه های خود هستند .
با رعایت کردن نکات ذکر شده و دیگر نکات مهم بهداشتی، سلامتی خود و دیگر افراد خانواده را تضمین نمایید تا در برابر این هیاهوی جهانی استوار و پابرجا باشید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
23.6% (10 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

تغذیه آیورودیک بر مبنای طب آیورودا سالمند
» تغذیه آیورودیک بر مبنای طب آیورودا، بهترین سبک زندگی برای سالمند
آزار سالمندان در ایران
» آزار و اذیت سالمندان پدیده ای ناشناخته در کشور ایران

پاسخی را بگذارید

12 − پنج =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست