بازی های آنلاین برای افراد مسن

» آشنایی با مهیج ترین بازی های آنلاین برای افراد مسن

بازیهای آنلاین برای افراد مسن علاوه بر اینکه باعث سرگرمی می شوند باعث تقویت حافظه نیز می شود . هرچه سن ما بیشتر می شود و به سالمندی نزدیک می شویم سیستم های بدنی ما حالت قبل خود را نخواهند داشت مخصوصا حافظه،  وضعیت حافظه ی ما در هر سنی هم برای خود و هم برای دیگران دارای اهمیت است لذا بالا بردن حافظه کارهای ما را آسانتر می کند و می تواند از فراموشی جلوگیری کرده و همینطور از روند رو به کاهش حافظه جلوگیری کند.  بازی های آنلاین برای افراد مسن به شرطی که دارای استرس نباشند یکی از راهکارهایی است که در زمینه تقویت حافظه بسیار سودمند تلقی می شود. تنوع بازی های آنلاین به گونه ای است که هر فرد می تواند در رابطه با هر چیزی که علاقه دارد بازی مرتبط با آن را پیدا کرده و بازی کند و از آن طریق حتی می تواند مطالبی راجع به آن را بیاموزد. به تنهایی می توان با استفاده از اینترنت و یک گوشی همراه یا رایانه به بازی های آنلاین دسترسی پیدا کرد و این به نوعی یکی از محاسن جذاب برای بازی های آنلاین حساب می شود.

اثر بخشی بازی های آنلاین برای بهبود خلاقیت در افراد مسن

بازی های آنلاین برای افراد مسن در ایجاد خلاقیت، بهبود روحیه، قدرت تصمیم گیری، افزایش اعتمادبنفس، جلوگیری از افسردگی، افزایش حافظه و جلوگیری از آلزایمر بسیار موثر هستند. طراحی بازی های آنلاین برای افراد مسن به گونه ای است که در هر سنی می توانند بازیهای مورد علاقه خود را با توجه به علایق شخصی و حتی نوع شغل خود انتخاب کنند که این روش نیز برای آنها بسیار در کسب و کار و زندگی شخصی حائز اهمیت است. بازی های آنلاین به دلیل اینکه روحیه فرد را بالا می برند می توانند در خلق و خوی آنها نیز اثر بگذارند.

اثر بخشی بازی های آنلاین برای اعتماد به نفس و اثر گذاری بر مغز در افراد مسن

بازی های آنلاین برای افراد مسن نقش بسزایی در اعتماد به نفس این افراد ایفا می کنند و به افراد سالمند این طرز فکر را می دهد که هنوز می توانند کاری را که انجام می دهند در آن موفق شوند و حس ناتوانی را از آنها دور می کند.

» فواید حل سودوکو برای سالمندان، چرا سودوکو میتواند سرگرمی مفید و جذاب برای سالمندان باشد؟

بازی های آنلاین برای افراد مسن

بازی های آنلاین برای افراد مسن اثر بخشی خاصی دارند زیرا با بالا بردن آندرفین فشار خون سالمند متعادل می شود و افراد مسن احساس آرامش بیشتری می کنند و همینطور با به چالش گرفتن و باز کردن رگ های مغزی افراد مسن این امکان را به آنها می دهد تا سلامت ذهنی خود را حفظ کرده و یا بهبود یابند. این بازی ها با بالا بردن اطلاعات فرد و حل کردن بسیاری از معما ها باعث تحریک مغز شده و از خطر آلزایمر جلوگیری می کنند و بر سلامت بدن تاثیر می گذارند.

بازی های آنلاین برای افراد مسن

اثر بخشی بازی های آنلاین در تصمیم گیری و مهارت برنامه ریزی افراد مسن

بازیهای آنلاین در افراد مسن علاوه بر بهبود حافظه می توانند بر روی قدرت تصمیم گیری آنها تاثیر داشته باشند. برای اینکه با شروع بازی اثر خاصی در ذهنیت فرد می گذارند می توانند تمرکز فرد را بالا برده و به بهبود حل مسائل در افراد سالمند کمک کنند و باعث بهبود خلاقیت می شوند. تحقیقاتی که در این باره انجام شده نشان می دهد افراد مسن تنها بعد از چند ماه بازی آنلاین فکری می توانند قدرت برنامه ریزی خود را افزایش دهند.

بازی های آنلاین برای افراد مسن با توجه به توانایی های هر فرد

بازی های آنلاین برای افراد مسن با هر قابلیت و توانایی می تواند با تنوع فراوانی جذاب باشند. بازیها بر حسب سلیقه افراد و به گونه ای طراحی شده اند که هر فرد می تواند از نبوغ خود به نحو احسن استفاده کند. بازی های آنلاین برای سالمندانی که دچار محدودیت حرکتی و جسمی هستند یک  سرگرمی مثبت تلقی می شود. بازی های آنلاین به دلیل اینکه فقط با یک رایانه و یا موبایل انجام می شوند نیاز به حرکت خاصی ندارند برای افراد سالمند که دارای محدودیت جسمی هستند برای بالا بردن روحیه بسیار تاثیر گذار است.

بازی های آنلاین برای افراد مسن

انواع بازیهای آنلاین برای افراد مسن

بازی آنلاین شطرنج (افراد مسنی که شطرنج بازی می کنند برای رسیدن به برد از راههای زیادی استفاده می کنند و به این دلیل آنها راه حل های بهتر و سریعتر برای مشکلات یا مسائل پیدا کنند و همچنین باعث بالا بردن دقت می شود.)
بازی های آنلاین فکری ( افزایش سرعت انتقال دادن کلمات امکان گوشه گیر شدن را کم می کنند و باعث کاهش استرس می شوند و مهارت های شناختی فرد را تقویت می کند به صورتی که هر فرد شناخت بیشتری به ویژگی های فردی خود پیدا می کند. مانند بازی با کارت که بصورت انلاین برگزار می شود.بازی های آنلاین برای افراد مسن

» فعالیت‌هایی مناسب سالمندان با گوش سنگین

بازی های آنلاین مزرعه ای (این حس را به افراد مسن القا می کند که احساس مسئولیت خود را تقویت کنند و با دیدن طبیعت زیبا شرایط روحی خود را بالا ببرند و به دلیل اینکه می توانند خود را در آن شرایط تصور کنند حس بهتری برای آنها القا می شود.)

بازی آنلاین تفاوت یاب ( در این بازی به دلیل اینکه دو عکس کاملا شبیه به هم هستند باید دقت بالایی داشته باشند تا تفاوت آنها را پیدا کنند و این باعث سرزندگی و شادابی ذهن می شود.)

بازی آنلاین پازل (این بازی ها به دلیل اینکه دارای تنوع زیادی هستند مثل طبیعت یا حیوانات و … لذا علاوه بر جنبه سرگمی منجر به بالا رفتن میزان اعتماد بنفس، افزایش هماهنگی عصبی – عضلانی و همچنین چالشی ذهن می شود)

بازی آنلاین رنگها (این بازی ها کمک می کند که سالمندان بتوانند رنگها را درست تشخیص دهند و رنگدانه های چشمی خود را تقویت می کنند و این خود راهی برای تقویت مهارت های دیداری است.)

ما در مهرمندان قصد داریم تا کمک کنیم سالمندان از اینترنت به نحو موثر برای ارتقاء سطح آگاهی و ذهنی خودشان کمک بگیرند و از آن استفاده نمایند.

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
3 (4 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

تغذیه سالمندان در کرونا
» تنظیم تغذیه سالمندان در کرونا و تأثیر آن در تقویت سیستم ایمنی

پاسخی را بگذارید

2 × یک =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست