» معرفی سرگرمی های مفید برای سالمندان در دوران کرونا

شرایط و بیماری کرونا زندگی را برای همه ما سخت‌تر کرده است در این میان قشری که بیشترین آسیب را می‌بییند و استرس و سختی‌های بیشتری را تحمل می‌کنند عزیزان سالمند ما(پدر، مادرهایمان و پدربزرگ، مادربزرگ هایمان می‌باشند) سعی کنیم در دوران کرونا هوای عزیزان سالمندمان را بیشتر داشته باشیم و سرگرمی‌ برای سالمندان در دوران کرونا فراهم کنیم.

سرگرمی برای سالمند در کرونا

در حالی که کارشناسان بهداشت و پزشکان و سازمان بهداشت جهانی، همگی تاکید می‌کنند که انزوا و دوری از اجتماع و فاصله‌گذاری اجتماعی در این دوران بسیار مهم است اما در عین حال آنها بسیار نگران سلامت ذهن و بهزیستی سالمندان در این دوران می‌باشند. در مقالات قبلی اشاره کردیم که در اجتماع بودن وداشتن زندگی اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی در سلامت ذهن وجسم سالمندان عزیزمان دارد و دور شدن آنها از فرزندانشان و زندگی اجتماعی و هم‌چنین تنها ماندن در منازلشان آسیب‌های جدی به سلامت ذهن و جسم آنها وارد می‌کند.
در این مقاله در مورد سرگرمی‌های مفید برای سالمندان در دوران کرونا صحبت می‌کنیم وبه چندین مورد که می‌تواند در این دوران به بهبود حال سالمندان عزیزمان کمک کند اشاره می‌کنیم.

» با آنها ارتباط مستقیم برقرار کنید.

ارتباط تصویری با سالمند

ارتباطات مستقیم فقط به صورت فیزیکی انجام نمی‌گیرد بلکه می‌توان با آنها تماس گرفت ودر مورد موضوعات جالب صحبت کرد، از آنها بخواهیم تا خاطرات خودشان را برای ما تعریف کنند و یا با آنها در مورد خاطرات خوشی که با یکدیگر داشته‌ایم صحبت کنیم. از آنها بخواهیم تا با دوستان خود به صورت تلفنی در تماس باشند.
با آنها تماس‌های تصویری برقرار کنیم و به صورت تصویری صحبت کنیم، امروزه بسیاری از ما درمنازل خود به گوشی‌های هوشمند دسترسی داریم و تماس‌های تصویری بسیار آسان شده‌اند و توسط اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ که بسیاری از ما از آن استفاده می کنیم یا اسکایپ و فیس تایم قابل انجام می‌باشد، اینکار سبب می‌گردد تا آنها تصور نکنند که آنها را فراموش کرده‌ایم.

» برای آنها ورزش‌های مناسب پیدا کنیم.

ورزش برای سالمندان

ورزش کردن در منزل می‌تواند یکی از سرگرمی‌ برای سالمندان در دوران کرونا باشد.در این دوران که عزیزان ما نمی‌توانند از منزل خارج شوند و برای پیاده‌روی و ورزش به پارک‌های محله خود بروند برای ایشان ورزش های مناسب سالمندان را پیدا کنیم و به صورت آنلاین ارسال کنیم و آنها را تشویق کنیم که به انجام این ورزش ها بپردازند و یا در محل منزل خود پیاده‌روی کنند. ما در مهرمندان به زودی در سایت خود ویدئوهای مناسب برای ورزش های سالمندان تهیه می‌کنیم و در دسترس شما عزیزان قرار می‌دهیم تا بتوانید از این ویدئوها برای تمرین‌های خانگی عزیزان سالمند استفاده نمایید.

» از آنها بخواهیم کتاب بنویسند.

نویسندگی سالمندان

می‌توانیم از خاطرات عزیزانمان کتاب تهیه کنیم و روزانه ساعت های متمادی با ایشان صحبت کرده و از خاطراتشان یادداشت برداری کنیم و یا اگر خودشان توانایی نوشتن دارند از انها بخواهیم تا کتاب خاطرات خود را بنویسند این موضوع هم از سرگرمی‌های مفید سالمندان در دوران کرونا می‌باشد و همزمان تلاش آنها برای به یاد آوردن خاطراتشان از لحاظ روانی لذت‌بخش خواهد بود و همچنین باعث تقویت عملکرد مغز و تقویت حافظه ایشان می‌گردد.

» با قوانین بازی شطرنج بیشتر آشنا شوید!

» آنها را از استرس دور نگه داریم.

انزوا و تنهایی ممکن است باعث استرس در سالمندان عزیز گردد و سلامت ذهن آنها را دچار اختلال نماید بنابراین جهت حفاظت از عزیزانمان در دوران کرونا باید برخی نکات را رعایت کنیم:
سعی کنیم اخبار بد را به آنها منتقل نکنیم
به آنها بگوییم زیاد به اخبار مرتبط با کرونا گوش نکنند و سعی کنند زمان های خود را بیشتر با کارهای سرگرم کننده پر کنند.و ما نیز سعی کنیم تا سرگرمی‌های مفید برای آنها فراهم کنیم.

» برای آنها نامه و کارت پستال ارسال کنیم.

می‌توانیم هنگامی که برای آنها نیازهای روزانه‌شان را خرید می کنیم و می خواهیم ارسال کنیم یک نامه نیز بنویسیم و هنگام تحویل کالاها نامه را به دست ایشان برسانیم نامه‌ها می توانند از سرگرمی‌ برای سالمندان در دوران کرونا باشند این نامه‌ها در این شرایط بسیار ویژه هستند و عزیزان سالمند ما را بسیار خوشحال می‌کنند. در این دوران آنها ممکن است تصور کنند که ما آنها را فراموش کرده‌ایم و دلخور گردند و تنهایی آنها را بسیار بیشتر از سایرین آزار ‌دهد، بنابراین با انجام برخی کارها که نشان دهنده اهمیت ما به ایشان می‌باشد میتوانیم به بهبود سلامت ذهن عزیزانمان کمک کنیم.

» با آنها کتاب بخوانیم.

میتوانیم کتابی را انتخاب کنیم و روزانه برای عزیزانمان بخوانیم میتوانیم این کار را با تلفن و یا از طریق تماس‌های آنلاین انجام دهیم، اگر عزیزان سالمندمان توانایی خواندن کتاب را دارند با آنها هماهنگ کنیم و قراری بگذاریم برای خواندن بخشی از کتاب و در زمان‌های مشخص با هم صحبت کنیم و بخش خوانده شده کتاب را با یکدیگر تحلیل کنیم و به چالش بکشیم. این فعالیت نیز می‌تواند از سرگرمی‌های مفید برای سالمندان در دوران کرونا به شمار آید.

» برای آنها فیلم و سریال تهیه کنیم.

آنها را تشویق کنیم تا فیلم و سریالی که به نظر ماجالب بوده‌اند را تماشا کنند باید دقت کنیم که فیلم‌ها و سریال‌های انتخابی ما به ایشان استرس و اضطراب وارد نکند و فیلم‌ها یا سریال‌هایی را انتخاب کنیم که سرگرم کننده باشند و حس‌های خوب برای عزیزانمان به همراه داشته باشند.

» با آنها بازی کنیم .

بازی برای سالمند

برای آنها بازی‌های سرگرم کننده فراهم کنیم. ما در مقالات پیشین به انواع بازی‌ها که می‌توانند برای آنها سرگرم کننده باشند اشاره کرده‌ایم این بازی‌ها در کنار سرگرم کردن آنها باعث تقویت حافظه و تقویت عملکرد ذهنشان نیز می‌شود و جز سرگرمی‌های مفید برای سالمندان در دوران کرونا می‌باشد و برای سلامت ذهن آنها در این دوران بسیار لازم می‌باشد. ما در مهرمندان برای شما قوانین بازی‌های معرفی شده را تهیه می‌کنیم و ویدئو آن‌ها را برای شما در وب سایت و اینستاگرام مجموعه به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.
می‌توانیم باعزیزانمان بازی‌های آنلاین نیز انجام دهیم به طوریکه تماس ویدئویی با آنها برقرار کنیم و شروع به بازی کنیم. قوانین و مثال این بازی را نیز با شما به اشتراک می‌گذاریم تا به راحتی بتوانید این بازی‌ها را با عزیزانتان انجام دهید.

» روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا

» از آنها بخواهیم تا در این زمان برای ما یک کاردستی درست کنند.

می‌توانیم از سالمندمان درخواست کنیم تا در این دوران برای ما کاردستی درست کنند و می‌توانیم به آنها بگوییم به آن وسیله نیازمندیم و با این کار فعالیت آنها را بسیار مهم جلوه دهیم برای مثال می‌توانیم به مادران یا مادربزرگانمان بگوییم که برای ما یک بلوز ببافند (اگر توانایی انجام این کار را دارند) و یا از پدران و پدربزگ‌های خود بخواهیم یک جعبه زیبا از وسایل موجود در منزلشان برای ما تهیه کنند. با این کار ایشان هم احساس مهم بودن کرده و در کنار آن انجام این فعالیت‌ها به سلامت ذهن در دوران کرونا کمک می کند ، همچنین می تواند از سرگرمی‌های مفید برای سالمندان در دوران کرونا باشد.

مطالبی که به آنها اشاره کردیم گوشه کوچکی از فعالیت‌هایی است که می‌توانیم به وسیله آنها از عزیزان سالمندمان در این دوران سخت محافظت کنیم. باید به خاطر بسپاریم که این عزیزان بسیار شکننده هستند و در این دوران بیشترین استرس به آنها وارد می‌شود، تمامی اخبار و گفتگوها حاکی از خطر بسیار بالای این بیماری برای این عزیزان می‌باشد و در کنار آن تنها گذاشتن آنها هرچند به بهانه حفظ سلامتیشان باعث دلخوری و پدید آمدن بیماری های ذهنی در آنها می‌گردد بنابراین تلاش کنیم تا با انجام برخی کارها هرچند کوچک آنها را خوشحال کنیم و مراقب سلامت ذهن و جسم شان باشیم.
ما در صفحه اینستاگرام مهرمندان چالش هایی برای شاد کردن و محافظت از این عزیزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم پس با دنبال کردن این صفحه میتوانید از ایده‌هایی برای خوشحالی این عزیزان استفاده کنید و حتی ایده‌های زیبای خودتان را با ما در میان بگذارید.

 

  دوست عزیز شما می توانید این مقاله را به صورت صوتی از طریق فایل زیر گوش بدهید.

  • مقاله برای شما مفید بود؟ - 0%
    0%
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
60.46% (13 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

حمام کردن پدر سالمند
» حمام کردن سالمندان با تکیه بر فلسفه شادی
مزایای یوگا برای سالمندان
» مزایای یوگا برای سالمندان

2 Comments

  1. الهام خرداد ۱۴, ۱۳۹۹
    • mehradmin خرداد ۱۶, ۱۳۹۹

پاسخی را بگذارید

نوزده + 4 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست