فعالیت هایی برای سالمندان

» فعالیت هایی برای سالمندان با بینایی کم

احتمالا زمانی که به فعالیت هایی برای سالمندان با بینایی کم می اندیشید، ممکن است به نظر برسد که هیچ انتخاب و راهی وجود ندارد، اما ما در این مقاله لیستی از ایده هایی جالب برای سالمندان با بینایی کم ارائه می کنیم که میتوانید با توجه به شرایط سالمندتان از بین آنها انتخاب کنید.

۱. گوش دادن به موسیقی و یا رقصیدن

گوش کردن به موسیقی برای سالمندان با بینایی کم

یکی از ساده ترین و آرامش بخش ترین برنامه ها جهت سرگرمی سالمندان نابینا و یا کم بینا، گوش دادن به موسیقی است. موسیقی چیزی است که همه افراد می‌توانند از آن لذت ببرند. موسیقی برای سالمندان مزایای زیادی دارد که میتوانید آنها را در مقاله مزایای موسیقی برای سالمندان مطالعه کنید. امروزه با توجه به در دسترس بودن موسیقی های آنلاین، میتوان به راحتی موسیقی مورد نظر را انتخاب و به آنها گوش سپرد. پخش موسیقی قدیمی برای سالمندان که با آنها خاطره دارند، برای آنها لذت بخش خواهد بود. گوش دادن به موسیقی می تواند بسیار لذت بخش باشد، اما برای افزودن فعالیت های بدنی، میتوان همراه با گوش کردن به موسیقی، حرکات ورزشی و رقص را نیز انجام داد. رقص و موسیقی از فعالیت هایی برای سالمندان هستند که می تواند بسیار سرگرم کننده و لذت بخش باشد.

۲. ورزش

ممکن است ورزش کردن برای سالمندان کم بینا به نظر کمی عجیب بیاید، اما ورزش از ایده هایی جالب برای سالمندان کم بینا می باشد و میتواند روحیه آنها را تقویت کند.

۳. خواندن داستان برای آنها و گوش دادن به کتاب صوتی

کتاب برای سالمندان با بینایی کم

همه انسانها گوش کردن به یک داستان خوب را دوست دارند و از آن لذت می برند، گوش کردن به داستان و کتاب صوتی از جمله برنامه هایی جهت سرگرمی سالمندان میباشد که برای آنها لذت بخش میباشد. اگر میخواهید برای آنها داستان بخوانید در نظر داشته باشید که سعی کنید با تنظیم صدای خود برای داستان ریتم ایجاد کنید.
و یا میتوانید از نرم افزارهای موجود برای گوش دادن به کتابهای صوتی استفاده کنید . ما در مهرمندان برای راحتی شما عزیزان، کانالی در اپلیکیشن castbox ایجاد کرده ایم و در آن داستانهای صوتی جذاب برای سالمندان عزیز گذاشته ایم که میتوانید به راحتی با عضو شدن در کانال، داستانها را دانلود کرده و انها را برای سالمندان عزیز پخش کنید.

» اهمیت سرگرمی برای سالمندان و راهكارهای کلیدی برای ایجاد آن

۴. بازی با حیوانات خانگی

این جزو فعالیت هایی برای سالمندان است که در منزل حیوانات خانکی دارند ومی تواند برای آنها بسیار سرگرم کننده و جالب باشد. و از جمله فعالیت های برای سالمندان است که میتواند آنها را بسیار سرگرم کند.

۵. دیدن فیلم از ایده هایی جالب برای سالمندان با بینایی کم

ممکن است دیدن فیلم برای سالمندان نابینا ایده بسیار عجیبی به نظر برسد، اما برخی فیلم ها روایت های صوتی دارند و یا حتی صحبت های داخل فیلم برای شنونده میتواند جالب باشد. شما میتوانید یک فیلم را انتخاب کنید و با سالمندان مشاهده کنید و روند داستان را برای آنها تعریف کنید و خود آنها با شنیدن محتوای فیلم از آن لذت ببرند.

۶. انواع بازی ها

بازی برای سالمندان با بینایی کم

بازی ها از جمله فعالیت هایی برای سالمندان است که میتواند روحیه آنها را کاملا عوض کند. بهتر است بازی هایی را برای آنها در نظر بگیریم که فعالیت های جسمانی زیادی نداشته باشد تا از آسیب زدن به آنها جلوگیری کنیم. میتوانید برای انجام برخی بازی ها به آنها کمک کنید و یا فرد کمک کننده ای در کنار آنها قرار دهید اما آنها فرآیند بازی را پیش ببرند. این بازی ها از جمله برنامه هایی جهت سرگرمی سالمندان هستند که در ایجاد حال مثبت و تغییر روحیه بسیار تاثیر گدار است.
اینها ایده هایی جالب برای سالمندان با بینایی کم بودند در سایت مهرمندان مقاله ای وجود دارد که به برخی فعالیت ها برای سالمندان با معلولیت های حرکتی نیز اشاره شده است.
ممکن است هنگامی که سالمندان دچار برخی ضعف ها و ناتوانایی های جسمانی میگردند، تصور کنند که زندگی برای آنها تمام شده است و روحیه خود را کاملا از دست بدهند، اما این تضعیف روحیه میتواند اسیب های جدی دیگری را برای آنها به همراه داشته باشد بنابراین باید سعی کنیم تا فعالیت هایی برای سالمندان در نظر بگیریم و از آنها بخواهیم که این فعالیت ها را انجام بدهند و خودمان نیز به انها در انجام فعالیت ها کمک کنیم و با انها همراه شویم. به آنها کمک کنیم تا روحیه خود را حفظ کنند و بتوانند از ادامه زندگی خود لذت ببرند.

» 10 روش برای تقویت ذهن سالمندان

 

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (3 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

پذیرایی از سالمندان
» دو روز درسال را با پذیرایی از سالمندان مورد علاقه مان در فامیل،زندگی کنیم.
اهمیت مصرف ویتامین D در سالمندان
» اهمیت مصرف ویتامین D در سالمندان

پاسخی را بگذارید

هجده + 4 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست