شنا در سالمندان

» چرا شنا می تواند بهترین ورزش برای سالمندان باشد؟

افتادن و آسیب دیدگی یک مشکل بزرگ برای افراد سالمند می باشد و محققان معتقدند فعالیت بدنی خطر سقوط افراد سالمند را کاهش می دهد.
اما اکنون ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که شنا برای سالمندان یکی از فعالیت هایی می باشد که خطر سقوط افراد سالمند را کاهش می دهد.

شنا برای سالمندان

محققان در استرالیا حدود ۱۷۰۰ مرد بالای ۷۰ سال را مورد بررسی قرار دادند و انواع ورزش هایی را که مردان انجام دادند با احتمال تجربه سقوط  را طی یک دوره چهار ساله مقایسه کردند. در طول مطالعه نزدیک به ۲۷۰۰ سقوط وجود داشته است.
مردانی که در این مطالعه شنا کردند ۳۳ درصد کمتر از دیگر مردان در این مطالعه سقوط کردند. در مقابل ، مردانی که اشکال دیگری از ورزش را انجام داده اند  مانند گلف ، کار بر روی تردمیل یا دوچرخه ثابت ، یا انجام بازی های بولینگ احتمال سقوط کمتری ندارند.

برخلاف ورزش مبتنی بر زمین ، شناگران موظف هستند كه ایستائی خود را در آب حفظ كنند و همزمان درهر دو اندام فوقانی و تحتانی تعادل ایجاد كنند.شنا و سالمند
افتادن ( زمین خوردن ) یک مشکل عمده بهداشت عمومی در افراد مسن است. برخی افتادن ها ممکن است باعث شکسته شدن استخوان ، ضربه به سر و سایر صدمات شدید شود و منجر به مشکلات دیگر شود. طبق گفته های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، در میان بزرگسالان بالای ۶۵ سال ، طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، در هر سال هر سالمند یک تا سه بار زمین خوردن را تجربه می کنند.

» چه ورزش هایی برای افزایش قدرت بدنی سالمندان مناسب است؟

شایع ترین نوع ورزش كه افراد سالمند در آن درگیر هستند ، پیاده روی است ، اما مطالعات نشان داده اند كه راه رفتن باعث کاهش خطر سقوط نمی شود. انجام هر نوع حرکت بدن نیاز به تعادل دارد. سؤالی که محققان می خواستند به آن بپردازند این است که آیا برخی از اشکال فعالیت های بدنی ممکن است توانایی تعادل افراد را تا حدی بالا ببرد که افراد در شرایطی قرار بگیرند که برای بازیابی تعادل خود به یک پاسخ سریع عصبی و عضلانی نیاز داشته باشند.

اگرچه این مطالعه فقط مردان را شامل می شود ، اما احتمال اینکه این موارد در خانم ها هم صادق باشد بسیار است.

دلیلی وجود دارد که فکر کنیم شنا برای جلوگیری از افتادن موثر است. شنا باعث رشد عضلات هسته ای قوی و پایدار می شود ، که برای کنترل تعادل مناسب ضروری است.
مشاهدات حاکی از آن است که تمرین دوچرخه سواری همچنین ممکن است خطر افتادن را کاهش دهد ، اما تعداد کمی از سالمندان هستند که امکان دوچرخه سواری داشته باشند.انواع مختلف فعالیت های بدنی ممکن است به روش های مختلفی به نفع مردم باشد. به عنوان مثال ، رقصیدن می تواند به سرعت راه رفتن و زمان واکنش کمک کند.

ورزش شنا در سالمندان

با افزایش سن افراد ، آنها باید انتخاب کنند و مرتباً در فعالیت های حرکتی پیچیده شرکت کنند شنا کردن و انجام نرمش های کششی و تعادلی قدرتی در استخر یکی از ورزش هائی است که میتواند علاوه بر نشاط بخشی و عضله سازی خطر زمین خوردگی و شکستگی استخوان های سالمند و تبعات آن را کاهش دهد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.29 (7 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

آزار سالمندان در ایران
» آزار و اذیت سالمندان پدیده ای ناشناخته در کشور ایران
بازی های ویدئویی برای سالمندان
» مزایای بازی های ویدئویی در سالمندان

پاسخی را بگذارید

7 − 5 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست