می خواهم در جشن تولد خود یک سخنرانی موثر برای فرزندان و نوه هایم بکنم.

» می خواهم در جشن تولد خود یک سخنرانی موثر برای فرزندان و نوه هایم بکنم.

هرگاه پای صحبتهای پدربزرگ و مادربزرگها می نشینیم، آنها به دلیل گذر از فراز و نشیب سالهای زندگی و بدست آوردن تجربیات ارزشمند، در هر زمانی که فرصت بیابند، عزیزان خود را از پند و ارز های ارزشمندشان بهره مند می سازند.
اما چقدر می توانند حق کلمات خود را به جا بیاورند و چگونه می توانند به موثرترین روش گوهر کلام را در قلب و ذهن فرزندان و نوه های خود جای دهند، موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.
اگر پدربزرگ و مادربزرگها، زمانهای مناسبی را برای صحبتهای خود انتخاب نمایند، تاثیر سخنان خود را بر روی فرزندان خود بسیار بالا می برند و در به گوش رساندن کلام خود به آنها بسیار موفق تر عمل می نمایند.
یکی از زمانهای موثر برای گوش دادن به پدربزرگ و مادربزرگها، روز جشن تولد آنها می باشد. آنها می توانند با یک سخنرانی موثر و دلنشین برای فرزندان و نوه های نازنین شان، همه صحبتهایی که دوست دارند آنها بشنوند را به گوش آنها برسانند، آن هم به صورتی بسیار موثر و عمیق.

تولد مادربزرگ

صحبتهای محوری پدربزرگ و مادربزرگها!

محور اصلی صحبتهای پدربزرگ و مادربزرگها، در خصوص امید داشتن، وقت و زمان را هدر ندادن، تلاش کردن برای رسیدن به اهداف، عشق ورزیدن به خود و خود را دوست داشتن و … می باشد. آنها با گذر از دالانهای زمان، نتیجه همه اعمال خود را چه خوب و چه بد دیده اند و به دلیل آگاهی از همه عملکردهای خود، با قدرت تمام می توانند نظراتی دقیق و درست را به ما ارائه دهند.
آنها به خوبی می دانند که طول زمان عمر هر انسانی بسیار ارزشمندتر از این است که برای بسیاری از کارها به هدر رود و به خوبی درک می کنند که در طول این زمان چه کارهایی ارزشمند است و باید با جدیت آنها را بکار برد.

» آشنایی با نیازهای گردشگری و طبیعت گردی سالمندان

صحبتهای پدربزرگ و مادربزرگهایی که عشق را می شناسند!

تولد پدربزرگاین پدربزرگ و مادربزرگها معتقدند که عشق مهمترین چیز در دنیا است و برای هر فردی در دنیا، فقط یک عشق واقعی وجود دارد. آنها در طول زندگیشان یا یک عشق واقعی را تجربه کرده اند و یا اینکه زمان طولانی ای را بدون عشق سر کرده اند و طعم تلخ یکنواختی زندگی را چشیده اند. هر دو گروه آنها، در صحبتهای خود اشاره به این موضوع می کنند که اگر با رفیق راه زندگی خود خوشحال نیستید و احساس عشق ندارید، راه را جدا کنید و به دنبال یار واقعی خود باشید. یاری که به او عشق بورزید و او به شما عشق بورزد.

دنبال کردن شغل مورد علاقهشغل مورد علاقه تان را دنبال کنید!

پدربزرگ و مادربزرگ هایی که در شغل خودشان خیلی موفق بودند یا اینکه از شغل خودشان اصلا راضی نبودند، قطعا در صحبتهای خود و پند و اندرز هایشان به فرزندان و نوه هایشان به این جمله اشاره می کنند که شغل مورد علاقه تان را دنبال کنید تا هم انسانهای خوشحال تری باشید و همه درآمد بهتری کسب نمایید و به لحاظ مالی افراد موفق تری باشید.

برای یک سخنرانی موثر، مهمترین عامل چیست؟

خیلی سریع و صریح پاسخ می دهم، مهمترین عامل برای موثر کردن کلام خود، تشخیص زمان درست است.
هنگامی که در زمان درست و متناسب با حال و احوال فرزندان و نوه های خود صحبت می نماییم، بالاترین تاثیر از کلام خود را بر روی آنها گذاشته ایم.
یکی از بهترین زمانها، لحظات شادی بخشی است که همه با هم آنرا تقسیم می نمایند و چه خوب که در لحظه شادی بخش همه، شما به عنوان یک پدربزرگ و یا مادربزرگ، در مرکز آن قرار بگیری. مثلا میان فرزندان و نوه هایتان در پشت میزی که کیک تولد شما بر روی آن قرار گرفته است و قرار است که شمعها را فوت نمایید.
می توان با جرات گفت که این لحظه درست ترین زمان برای گفتن کلامهای موثر تان می باشد.

» سبک زندگی بر مبنای دانش آیورودا و یوگای سالمندان

سخنرانی روز تولد

سخنرانی موثر من!

به عنوان یک پدربزرگ یا مادربزرگ، وقتی که پشت کیک تولدم نشسته ام و به فرزندان و نوه های نازینیم می نگرم، با نگاههایم و لبخندم به تک تک همه آنها نشان می دهم که چقدر دوستشان دارم و چقدر از وجود تک تک آنها لذت می برم.
آنگاه با صدایی بلند و آهنگی ملایم به آنها می گویم که من از اینکه شماها را دارم بسیار خوشحالم و خدا را شکر می کنم.
و بعد ادامه می دهم عزیزان من، قدر یکدیگر را بدانید و از سلامتی و جوانی خود کمال لذت را ببرید. هیچگاه امید را از دست ندهید و همیشه از زمان خود بهره ببرید و تلاش کنید.
آنگاه مکثی ده ثانیه ای می کنم و می گویم برای همه تان می خواهم یک آرزو کنم و بعد شمع های تولدم را فوت کنم.
آنگاه چشمهایم را می بندم و آرزو می کنم و بعد با شیطنت و شادابی همه شمعها را فوت میکنم. درست مثل زمانی که بیست ساله بودم.
و بعد بچه ها می پرسند که برایمان چه آرزویی کردید؟! لطفا بگویید.!

آنگاه با صدایی رسا و موثر می گویم:
برایتان عشق آرزو کردم.
عشق.!

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (4 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

افزایش قدرت بدنی سالمندان با ورزش
» چه ورزش هایی برای افزایش قدرت بدنی سالمندان مناسب است؟
فواید باغبانی برای سلامت سالمندان
» فواید باغبانی برای سلامت سالمندان

پاسخی را بگذارید

17 + 8 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست