فواید حل سودوکو برای سالمندان

» فواید حل سودوکو برای سالمندان، چرا سودوکو میتواند سرگرمی مفید و جذاب برای سالمندان باشد؟

سالمندان همواره به دنبال راههایی برای سالمتر و جوانتر ماندن هستند. بازی ها و سرگرمی های بسیاری برای سالمندان وجود دارد که میتواند این احساس را در ایشان ایجاد کند و سلامت روان و جسم انها را بهبود بخشد. یکی از سرگرمی هایی که در سلامت جسم و روح سالمندان تاثیر بسیاری دارد و از مزایای زیادی برای آنها برخوردار است جدول سودوکو میباشد. در این مقاله به فواید حل سودوکو برای سالمندان میپردازیم و میتوانید قوانین بازی را در سایت مهرمندان مشاهده کنید.

مزایای سودوکو برای سالمندان
فواید حل سودوکو برای سالمندان چیست و چه فعالیتی را در ذهن سالمندان تقویت میکند که حل دیگر معماها انجام نمیدهند؟
در برخی مقالات اشاره شده است که جدول سودوکو میتواند باعث جوانتر شدن مغز شود و پیری را تا ۱۰ سال به تعویق می اندازد.و این یک چشم انداز بسیار جالب و چشمگیر برای سالمندان میباشد اما در واقع این فقط یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت سودوکو برای سالمندان گشته است.

۱۰ دلیل وجود دارد که باعث محبوبیت سودوکو برای سالمندان شده است که در این مقاله به انها اشاره میکنیم.

۱. ذهن را فعال نگه میدارد و باعث ورزش ذهن میگردد.
۲. مهارتهای حل مسئله را ارتقا میبخشد
۳. باعث تقویت ذهن و تصمیم گیری سریع و درست میگردد
۴. احساس موفقیت ایجاد میکند
۵. حافظه کوتاه مدت را تقویت میکند
۶. توانایی تفکر سریع را ارتقا میبخشد.
۷. تصمیم گیری مطمئن را تقویت میکند.
۸. باعث سرگرمی میشود و در عین حال به چالش میکشد.
۹. اثرات منفی الزایمر را کاهش میدهد.
۱۰. باعث افزایش لذت بین خانواده میگردد.
فواید حل سودوکو برای سالمندان بیش از یک سرگرمی ساده است، زیرا مزایای جسمی و روحی فراوانی برای آنها به همراه می‌آورد و این دلایلی است که باعث محبوبیت سودوکو برای سالمندان شده است و مزایایی دارد که حل دیگر معماها برای آنها به ارمغان نمی آورد.
در این مقاله در خصوص این ۱۰ مورد از فواید حل سودوکو برای سالمندان صحبت میکنیم و تاثیرات جدول سودوکو بر سلامت جسم وروان سالمندان را بررسی میکنیم.

افزایش تمرکز با حل سودوکو

۱. جدول سودوکو ذهن را فعال نگه میدارد و باعث ورزش ذهن میگردد. ورزش ذهنی باعث افزایش تمرکز میگردد.

تمرکز از جمله عواملی است که با بالا رفتن سن کاهش مییابد و اجتناب از این امر به راحتی امکان پذیر نمیباشد. اما حل جدول سودوکو میتواند این روند را کندتر کند.

۲. جدول سودوکو باعث تقویت مهارت حل مسئله میگردد.

این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست، که افزایش سن باعث کاهش قدرت حل مسئله در افراد میگردد و در سنین سالمندی به یک چالش واقعی تبدیل میگردد.. با افزایش سن توانایی تفکر دچار تغییر میشود و ارائه راه حل مناسب برای سالمندان دشوار میگردد. سالمندان باید تلاش کنند تا این توانایی را در خود تقویت کنند و از روند نزولی ان جلوگیری نمایند. اما چگونه میتوان این فرایند را انجام داد؟
با تکرار و حل دیگر معماهای مشابه؟ تماشای تلویزیون و یا …
اینجاست که جدول سودوکو وارد بازی میشود، در این بازی مهارت حل مساله باید به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد تا بتوان به مرحله بعدی پیشرفت کرد بنابراین این امر یکی از فواید حل سودوکو برای سالمندن است و باعث تقویت مهارت حل مسئله می گردد.

» با انواع بازی‌های‌ تقویت ذهن،برای سالمندان آشنا شوید

۳. جدول سودوکو فرایندهای ذهنی را تسریع میبخشد.

افول ذهنی چیزی نیست که کسی دوست داشته باشد انرا بپذیرد اما متاسفانه یک واقعیت است و در سنین سالمندی خود را نشان میدهد.ذهن یک جوان ، به راحتی میتواند چندین مساله را با سرعت زیاد پردازش کند و به مسایل واکنش دهد اما این فرایند در سنین پیری کار راحتی نیست. گرچه نمیتوان اثرات پیری را متوقف کرد اما میتوان تاثیرات منفی انرا به حداقل رساند. اگر سالمندان تلاش کنند تا ذهن خود را فعال نگه دارند میتوانند کندی ذهنشان را به تعویق بیاندازند. و این یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت سودوکو برای سالمندان شده است.

احساس موفقیات با حل سودوکو

۴. سودوکو احساس موفقیت به همراه دارد.

بسیاری از افراد پس از بازنشستگی وارد سیستم جدیدی از زندگی میگردند که برای انها شوکه کننده است و نمیتوانند به راحتی با ان کنار بیایند ،از این جهت که افراد پس از بازنشستگی، اوقات فراغت بسیاری دارند و مسئولیت هایشان کاهش مییابد واینها باعث میگردد تصور کنند که هیچ دستاوردی ندارند و این باعث ایجاد احساس ناخوشایند در آنها میگردد.حل کردن جدول سودوکو علاوه بر سرگرم کردن انها در اوقات فراغتشان باعث ایجاد احساس موفقیت نیز در انها میگردد.

۵. بازی سودوکو حافظه کوتاه مدت را بهبود میبخشد.

متاسفانه بالا رفتن سن باعث کاهش حافظه میگردد و این مسئله برای افرادی که با ان درگیر هستند اصلا خوشایند نیست و بسیار ناراحت کننده میباشد. جوانان به راحتی در خصوص اتفاقاتی که در طول هفته برای انها افتاده است صحبت میکنند درحالیکه سالمندان برای به خاطر اوردن انها باید تلاش بسیاری کنند و تنها راهی که این روند را کند میکند تمرین و تقویت مهارت مغز است. و این یکی دیگر از فواید حل سودوکو برای سالمندان می باشد.

افزایش قدرت تصمیم گیری با حل سودوکو

۶. بازی سودوکو باعث تسریع فکر کردن میشود.

برای حل بازی سودوکو یک فرد مجبور است سریع فکر کند و تصمیم بگیرد و این چرخه در تمام طول بازی تکرار میشود .هرچه مغز بیشتر در معرض تصمیم گیری سریع قرار بگیرد بیشتر تقویت میشود و در این خصوص توانمندتر میگردد.

۷. قدرت تصمیم گیری را بالا میبرد.

سالمندان معمولا با شک و کاهش اعتماد به نفس وارد مرحله سالمندی میگردند و غالبا عزت نفس خود را از دست میدهنداین کاهش اعتماد به نفس موجب میگردد تا انها در فرایند تصمیم گیری دچار مشکل شوند ونتوانند به راحتی و اطمینان تصمیمات خود را اتخاذ کنند. اما در حل جدول سودوکو یک فرد مجبور است تا با اطمینان تصمیمی را اتخاذ کند و عددی را انتخاب کند تا بازی پیش برود و ادامه بازی بدون تصمیم گیری و انتخاب امکان پذیر نخواهد بود.

» با قوانین بازی شطرنج بیشتر آشنا شوید!

۸. سودوکو سرگرمی چالش برانگیزی است.

اکثر سالمندان زمانهای فراغت خود را معمولا به بطالت میگذرانند و صرفا داشتن یک بازی ممکن است نتواند برای انها لذت کافی ایجاد کند، که زمان خود را صرف یک کار مفید کرده اند.اما سودوکو بازی است که درحین سرگرم کردن میتواند انها را به چالش بکشاند و حس مفید بودن به انها بدهد. بسیاری از کلینیک های نگه داری سالمندان در دنیا مسابقات این بازی را برگزار میکنند و تفریح و هیجان را برای سالمندان ایجاد میکند و باعث محبوبیت سودوکو برای سالمندان می‌گردد.

۹. سودوکو اثرات بیماری الزایمر را کاهش میدهد.

توجه، حافظه، تفکر، تمرکز و استدلال همه مهارت هایی هستند که با بیماری الزایمر به چالش کشیده میشوند. با اینکه این بیماری، بیماری بسیار جدی میباشد اما شواهد نشان داده اند انجام برخی تمرینات ذهنی میتواند این اثرات را کاهش دهد و این مهارت ها را تقویت کند. سودوکو بازی است که تفکر و سطح تمرکز را افزایش میدهد و به مغز کمک میکند تا اتصالات جدیدی برقرار کند و حافظه را بهبود بخشد.

۱۰. گذراندن زمان دلپذیر با خانواده

سالمندان بسیار دوست دارند که زمان خود را با اعضای خانواده بگذرانند اما شاید نتوان در بسیاری از فعالیت ها آنها را همراه کرد. بنابراین باید به دنبال فعالیتی بود که برای تمام افراد خانواده لذت بخش باشد و همه توانایی انجام انرا داشته باشند و از ان لذت ببرند و سودوکو یکی از این فعالیت هاست.

با مزایای جدول سودوکو و تاثیرات ان در ذهن سالمندان اشنا شدید، سودوکو فقط یک روش استراتژیک برای حفظ سلامت و فعال کردن ذهن سالمندان نیست بلکه یک راه حل عالی برای لذت بردن است. اینها همه دلایلی بودند که باعث محبوبیت سودوکو برای سالمندان شده اند و بسیاری از افراد متوجه فواید حل سودوکو برای سالمندان شده اند.

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

پيلاتس براي سالمندان
» ورزش های تعادلی و پیلاتس برای سالمندان
سالمندان از وصیت چه می دانند؟
» سالمندان از وصیت چه می دانند؟

پاسخی را بگذارید

چهارده − دوازده =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست