» رویداد در زمینه سالمندان/واکسن کرونا/سند ملی سالمندان/سالمندان مجرد

۱- به گزارش خبرگزاری مهر یک مرکز نوآوری در صندوق بازنشستگی کشور یک رویداد استارت آپی با موضوع سلامت جسمی ، اوقات فراغت ، گردشگری ، سلامت روان، توان افزایی فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی در زمینه سالمندان و بازنشستگان برگزار کرده است . که در اولین رویداد آن که مهرماه امسال بوده ۱۰۷ تیم از ۲۳ استان کشور شرکت نموده و از بین این تیم ها ۱۵ تیم به مرحله نهایی و ارزیابی و انتخاب اولین دوره شتابدهی و جذب این مرکز نوآوری راه یافته اند.

۲- به گفته وزیر کشور نخستین گروه دریافت کننده واکسن کرونا تعداد ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارنفر سالمند می باشند. رئیس ستاد مقابله با کرونا تایید کرد وزارت بهداشت دقیقا افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه برای دریافت واکسن کرونا افراد با سن بالا و کسانی که بیماریهای زمینه ای دارند هستند.

۳- رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان درخصوص وضعیت بودجه ای سند ملی سالمندان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت:درخواست دبیرخانه شورای ملی سالمندان برای بودجه سال ۱۴۰۰، ۲۲ میلیارد تومان بود که سازمان بهزیستی درخواست بودجه ۱۰ میلیون تومان را برای اجرای سند ملی سالمندان داشته است.

۴- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خبری به افزایش کمک هزینه مراکز نگهداری سالمندان سازمان بهزیستی اشاره نمود ایشان جزئیات مصوبه دولت برای کمک به نگهداری افراد دارای معلولیت ، سالمندان و بیماران خاص در مراکز شبانه روزی منازل را اعلام نمودند.

۵- حسام الدین علامه رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان اعلام کرد سه چهارم سالمندان مجرد، زن هستند ، باید ازدواج سالمند عرف گردد. ایشان با بیان اینکه شورای ملی سالمندان بودجه مستقلی ندارد از قول مساعد نمایندگان مجلس برای تخصیص بودجه مستقل برای شورای ملی سالمندان خبر داد .

۶- به نقل از ایسنا نمکی وزیر بهداشت اعلام نمود کاهش آمار مرگ و میر کرونا پایدار نیست و اگر مردم دچار عادی پنداری شوند ممکن است مجددا روزهای سختی را پیش رو داشته باشیم .
یکی از نگرانی های عمده ما تحولات و جهش ویروس است اولین مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در یکی از افرادی که از انگلیس بازگشته بود دیده شده است.

۷- نمکی وزیر بهداشت گفت همراهی کنید تا در دام ویروس جهش یافته نیافتیم اگر مردم رعایت نکنند ممکن است همکارانمان در نظام سلامت دوباره با موج جدیدی از بیماری مواجه شوند که بعضا ممکن است مهار آن غیرقابل کنترل باشد به همین دلیل توصیه میکنم دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرید.

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

آرزوهای سالمندان
» آشنایی با خلق و خو و آرزوهای سالمندان
طراحی بالکن برای سالمندان
» ۷ ایده جذاب برای طراحی بالکن سالمندان

پاسخی را بگذارید

3 + 6 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست