کرونا در پدر و مادرها

» کرونا و بی حوصلگی مادربزرگ

وقتی که خانواده ها درگیر بیماری کرونا می شوند، آنچه که بیشتر از خود بیماری آزار دهنده است، ترس ناشی از مبتلا شدن به این بیماری است و نگرانیهای بسیاری که درهمه اطرافیان فرد مبتلا ایجاد می کند.
فرض کنید که در نزدیکی پدر و مادر خود زندگی می کنید و وقتی که شما سرکار می روید ، فرزند خود را در امن ترین نقطه دنیا، یعنی پیش مادربزرگ و پدربزرگش می گذارید. فرزند شما در ماوای امن خانه مادربزرگ، از صبح تا عصر که شما از سرکار بر گردید، کلاس های آنلاین خود را می گذراند و نهار و خوراکی هایش را با عشق از مادربزرگ مهربان دریافت می کند.
عصر که به دنبال فرزند خود می روید، با چای و شیرینی عصرانه خانه مادربزرگ روبرو می شوید و در این بین مادربزرگ که همه اخبارهای کرونا را دنبال می کند، به شما تاکید می کند که حواستان به کرونا باشد، فاصله ها را رعایت کنید، حتی از شما می خواهد که کلاس یک ساعته موسیقی فرزندتان در روز پنج شنبه ها را کنسل کنید.
این مادربزرگ مهربان، تاکید دارد که وقفه در یک کلاس آموزشی به هیچ جای دنیا بر نمی خورد و باید در شرایط کرونا، فقط فقط به سلامتی فکر کرد.

مادربزرگ و کرونا

اما شما هم با حفظ همه پروتکل های بهداشتی و دقت در شستشوی مداوم دستها، اجناس خریداری شده و ضد عفونی متداول ، فکر می کنید که می توان به یکسری فعالیتها ادامه داد و حتی ادامه می دهید.
در شرایط کرونا، مادربزرگ تا می تواند در خانه می ماند، فقط گاهی اوقات به خرید میوه به بازار تره بار محله سری می زند و همه آنچه که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است از لیمو ترش تازه گرفته تا زنجبیل تازه و انواع میوه ها و سبزیجات را تهیه می کند.

اما یک روز مادربزرگ احساس سرما خوردگی می کند و کمی سرفه و تب دارد. اما بو را خیلی خوب حس می کند و حتی مزه غذاها را تشخیص می دهد.کرونا در سالمندان
او می گوید فصل پاییز است و سردم شده و کمی چاییده ام. فکر نمی کنم که کرونا باشد، آخر من که جایی نرفته ام.
همیشه هم همه چیز را رعایت کرده ام. و جالب اینکه همه اطرافیان هم قبول می کنند. چون وقتی از او سوال می شود که مامان، سرت درد می کند؟ او می گوید : نه
مامان، مزه غذا را متوجهی؟ او می گوید : بله کاملا مزه را می فهمم.
مامان، بوی غذاها را متوجه می شوی؟ او می گوید: بله کاملا متوجهم.
و خلاصه همه شواهد نشان از سرماخوردگی جزئی دارد. اما خب در این جا وقتی یک از فرزندان این مادربزرگ اصرار به تست PCR می کند، بالاخره مادربزرگ قبول می کند و واااای از زمانی که نتیجه تست POSETIVE باشد!

» تاثیر خاطره گویی جهت مقابله با افسردگی در سالمندان

مادربزرگ همه را محکوم می کند.

من همیشه در خانه هستم و این شما هستید که به بیرون می روید و خدا می داند که کدام یک از شما این ویروس را به من انتقال داده است. شما همه جوان هستید و می توانید به خاطر سیستم ایمنی قوی تر ، اصلا علائم را نشان نداده، و ناقل این ویروس به من باشید.
شاید اصلا من، این ویروس را از نوه ام که پنج شنبه ها به کلاس موسیقی می رود، گرفته باشم.
در این جریان ، شاید مادربزرگ مقاله ما حتی با تندی رفتار کند و حتی کمی قلب شما را جریحه دار کند.

کرونا در سالمند

نگرانی های ما چیست؟

ما به شدت ترسیده ایم، هم مادرمان به کرونا مبتلا شده است و نگران او هستیم، هم نگران فرزندمان که از صبح تا عصر در کنار او بوده است. از طرفی پدرمان هم در مجاورت مادرمان بوده و عصرها هم حدود یک ساعتی در کنار آنها با چای و شیرینی عصرانه وقت گذرانده ایم. علاوه بر همه این ترس ها و دل نگرانی ها، غضب مادر بیمار کرونایی خود را نیز بر دوش داریم.

تماس تصویری با سالمند

ما باید چکار کنیم؟

اول از همه، ما باید بدانیم که همه ما ترسیده ایم و این ترس می تواند تبدیل به اضطراب و استرس، خشم و پرخاشگری و … گردد. در نتیجه باید نسبت به همه این واکنش ها، آرام باشیم و صبورانه مدارا کنیم و به فرد بیمار روحیه دهیم و هذیان های ذهنی او را تاب بیاوریم.
باید بلافاصله در کنار او قرار گیریم و با اقدام های درمانی مانند رفتن به دکتر، اسکن ریه، ویزیت متخصص عفونی و آگاهی کامل از وضعیت بیمار با رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدام به پرستاری از او بنماییم. با مشورت با کادر پرستاری بیمارستانها، خدمات پرستاری را در منزل برای او مهیا کنیم.زنجبیل و عسل برای کرونا
و با توجه به اینکه آنتی بیوتیک های قوی می گیرند، شربت های عسل و آب لیموی تازه، دم نوش آویشن، سوپ های سبک و مقوی، آب میوه های تازه و … نیروی از دست رفته آنها را به آنها بازگردانیم.
در این میان، جملات گوهربار امید بخش را فراموش نکنیم. با ویدئو کال کردن نوه با او و گفتن جملاتی مانند، مامان بزرگ، به زودی خوب می شوی و می آیم پیشت امید را در دل آنها بنشانید.
بعد از چند روز که حالشان بهتر شد، او شروع به بدست آوردن دل همه شما می کند. در واقع ترسش می ریزد و دوران قرنطینه را با امید به در کنار شما بودن می گذراند.
آنچه که بسیار مهم است، این است که مبادا شما در لحظه اول ترس او و واکنشهای ناشی از ترسش، جملات سخت و سنگینی بزنید که ممکن است برای همیشه از شما برنجد.

» می خواهم در جشن تولد خود یک سخنرانی موثر برای فرزندان و نوه هایم بکنم.

همان طور که همیشه غرق در مهر و عشق او می شوید
هر از گاهی نیز در این شرایط بحرانی و به هم ریختن سیستم عصبی او،
تاب کمی پرخاشگری و بی حوصلگی های او را داشته باشید.
آنگاه خیلی زود این زمان فرا می رسد که
در کنار او با لذت تمام، چای و شیرینی عصرانه را میل می فرمایید!

 

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (2 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

سالمند مبتلا به کرونا
» چه نکاتی را باید برای مراقبت از سالمند مبتلا به کرونا رعایت نماییم ؟
مسائل حقوقی سالمند آلزایمری
» مسائل حقوقی سالمند آلزایمری چگونه است؟

پاسخی را بگذارید

20 − پنج =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست