ناصر چشم آذر نابغه موسیقی ایران

» ناصر چشم آذر نابغه موسیقی ایران

کشور ایران نابغه در زمینه موسیقی بسیار دارد و یکی از آن نوابغ استاد ناصر چشم آذر می باشد. ایشان در دی ماه سال ۱۳۲۹ در شهر اردبیل به دنیا آمدند از همان کودکی به موسیقی علاقه بسیاری داشتند تا جاییکه در سن ۱۳ سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستان کسب نمودند و در سن ۱۷ سالگی توانستند کنسرتی برای سفارت ایران در عراق را رهبری نمایند. در ۲۰ سالگی آموزش موسیقی جاز را در آمریکا گذراندند.

عاشقانه های استاد چشم آذر

استاد ناصر چشم آذر

یکی از شاهکارهای او در ایران آلبوم باران عشق است که خود استاد راجع به آن می گویند که باران عشق در حقیقت اشک مادران داغدیده ایست که در جنگ تحمیلی جوانان خود را از دست داده اند و بر مزار آنها میگریند. ناصرچشم آذر جزء پیشگامان موسیقی الکترونیک در کشور نیز می باشند و از بهترین تنظیم کنندگان موسیقی پاپ در ایران می باشند و جزء بهترین آهنگسازان در موسیقی بی کلام و موسیقی متن فیلمها بوده اند. ایشان جوایز و افتخارات بسیاری را در جشنواره فیلمهای دهه فجر، جشن خانه سینما، جشنواره های فیلم مالزی و غیره کسب نمودند. در هر دوره ای هر موسیقی که خلق کردند کارهای ماندگاری بوده است.
استاد ناصر چشم آذر صاحب یک فرزند دختر و یک فرزند پسر می باشد. همسر ایشان خانم شیرین احمد لو راجع به استاد می گویند: ایشان نماد مهربانی و مهرورزی بودند ، انسانی پر از انرژی و هنر، مردم دوست و نو آور بودند. ناصر عاشق مردم مخصوصا کودکان بود و بدلیل همین عشق و علاقه به کودکان اولین کنسرت خود را بعد از ۴۰ سال دوری از صحنه در آغاز سال تحصیلی اجرا نمودند.
استاد چشم آذر در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷ بر اثر عارضه سکته قلبی در سن ۶۷ سالگی یعنی در ابتدای راه سالمندی دارفانی را وداع نمودند و جمع کثیری از مردم ایران را با رفتن خود ماتم زده نمودند. پیکر ایشان در بهشت زهرای تهران قطعه هنرمندان آرام گرفته است.

» علی پروین ستاره درخشان ورزش کشور

کنسرت شب باران عشق

کنسرت شب باران عشق

سالمندان عزیز حتما با آثار استاد چشم آذر خاطره های بسیاری دارند . قصه های مجید یکی از سریالهایی است که میلیونها بیننده داشت و می توان نقش و حضور پر رنگ استاد چشم آذر را در موسیقی آن سریال بوضوح حس ودرک نمود همینطور آهنگ ترانه صد سال به این سالها باد عید شما مبارک یا مادر من مادر من فیلم سینمایی خواهران غریب با بازی بسیار زیبای مرحوم خسرو شکیبایی و موسیقی های بدون کلام بسیار که همگی شاهکارهای بینظیر مرحوم ناصر چشم آذر می باشد.

به گفته ی استاد یکی از خصوصیات بارز ایشان که باعث پیشرفت ایشان گردیده اینکه به گذشته نگاه نمی‌کند توجه‌اش مدام به آینده است و این خصیصه بسیار مهمی است که خوب است آن را الگوی خود قرار دهیم.

یاد و نامشان گرامی باد.

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

اهمیت مصرف ویتامین D در سالمندان
» اهمیت مصرف ویتامین D در سالمندان
اختلالات روانی سالمندی
» شایع ترین اختلالات روانی دوران سالمندی کدام اند؟

پاسخی را بگذارید

پانزده + دو =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست