دانش بر پایه آیورودا

» سبک زندگی بر مبنای دانش آیورودا و یوگای سالمندان

پیری اجتناب ناپذیر است و به عنوان یک پدیده طبیعی، ویژگی ذاتی زندگی است. با افزایش سن، بدن ما دچار تغییرات فیزیولوژیکی شده و با بیماری های مختلفی از جمله فشار خون بالا، دیابت، بیماری های استخوانی، مشکلات حافظه و غیره در گیر می شود. سبک زندگی سالمنداناز سویی دیگر آنچه که باعث نگرانی بیشتر می شود، این است که افراد سالخورده تمایل به نشان دادن سلامت روانی ضعیف دارند و در این راستا، سلامت روان مختل شده به همراه مشکلات حافظه نیز خطر سقوط و صدمات را افزایش می دهد و با توجه به روند پیری که باعث کاهش استحکام استخوان ها و شکننده تر شدن آنها می شود، درمان شکستگی در سنین بالا مشکل تر خواهد بود. حال ما چگونه می توانیم با انتخاب سبک زندگی متناسب با روح و جسم خود، روند پیری را کند کنیم؟ ما به شما بهره مندی از دانش آیورودا را پیشنهاد می دهیم.

سبک زندگی بر پایه دانش آیورودا

آیورودا به معنی (علم زندگی)، یک علم باستانی و کهن برخواسته از کشور هند و بر پایه یوگا، گیاهان دارویی، دستورالعمل های رژیم غذایی، ماساژ درمانی های آیورودیک و توصیه هایی ارزنده برای سبک زندگی افراد بنا شده است.
دانش آیورودا، اگرچه ۵۰۰۰ سال قدمت دارد، اما بسیاری از مردم از دانش آیورودا چیزی نشنیده اند و به مزیت های آن آگاهی ندارند که اصول دانش آیورودا، اگر سبک زندگی هر انسانی شود، می تواند منجر به پیشرفت های بسیاری در درمان بیماری ها شده و عمر طولانی و پیری خوبی را برای آنها رقم بزند. ضمن آنکه می توانیم اطمینان داشته باشیم که عوارض جانبی ناخوشایند حاصل از مصرف داروهای شیمیایی را نیز نخواهیم داشت.

یوگای سالمندان یکی از پایه های بنیادین دانش آیورودا برای کند شدن روند پیری


یوگای سالمندان

مطالعات بسیاری نمایانگر تاثیر مثبت یوگا در کند شدن روند پیری می باشد. سالمندان با انتخاب سبک زندگی آیورودایی ملزم به انجام تمرینات یوگای روزانه هستند. آنها در تمرینات یوگا که شامل کشش اعضای بدن، تمرینات تنفسی و مدیتیشن می باشد، می توانند نشانه های پیر شدن سلولها و التهاب بدن را به حد چشم گیری کاهش دهند. ضمن اینکه سالمندان می توانند با مشاوره با کارشناس آیورودا، متناسب با شرایط فیزیکی و روحی خود، آسانای درمانی مربوط به خود را انجام دهند و بیشترین بهره را از تمرینات یوگا در جهت درمان بیماریها ببرند.

» چگونه با عطر خوش زن، بر بوی پیری غلبه نماییم ؟

ماساژ آیورودا چگونه به جوان سازی بدن و کند شدن روند پیری کمک می کند؟

در ماساژهای آیورودیک متناسب با شرایط جسمی، روحی هر فرد و با توجه به بیماری سالمند از انواع روغن های گیاهی مانند روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و … استفاده می شود و درمانگرها از حرکات هماهنگ برای تحریک انتهای عصب برای افزایش گردش خون استفاده می کنند و از این طریق باعث حذف زودهنگام سموم از بدن می شوند. گیاهان موجود در روغن های دارویی باعث جوانسازی بافت شده و نقش مهمی در از بین بردن سموم دارند و احساس بهزیستی و نشاط عمیق را برای درمانجو به ارمغان می آورند. روغن گیاهی ولرم به کار رفته در ماساژ آیورودیک انتهای عصب را تحریک می کند و در نتیجه گردش خون را بهبود می بخشد و به دفع سموم از بدن کمک شایانی می کند.ماساژهای آیورودیک
در واقع درمانگر، با استفاده از روغن های گرم و گیاهان دارویی و با ماساژ و حرکات دایره ای هماهنگ و فشار مناسب ، بدن سالمند را ریلکس کرده و در مرحله شل کردن عضلات و کاهش درد آنها، به بهبود گردش خون کمک نموده و بدن سالمند به سمت تقویت بازسازی بافت های بدنش پیش می رود. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود تا سالمند از بیماریهای احتمالی محافظت گردد.
در ماساژهای اختصاصی به تحریک انتهای عصب های مختلف موجود در پاها می پردازند و با کاهش تورم و بهبود گردش خون ، پاهای خسته سالمندان احیا شده و از اسپاسم های درد آور رها می گردند.
سالمندان با بهره گیری از ماساژهای روزانه آیورودیک، دیگر اثری از گرفتگی و خشکی عضلات و درد و التهاب در مفاصل ندارند و به یک نشاط روحی، عاطفی و جسمی رسیده و با افزایش آرامش ذهنی، شبی آرام با خوابی دلچسب را تجربه می کنند.

» حمام کردن سالمندان با تکیه بر فلسفه شادی

من چه سرمایه ای را از گذر عمرم و انتخاب سبک زندگی سلامت بدست می آورم؟
با کمک انتخاب سبک زندگی سلامت برگرفته از دانش آیورودا می توانیم عمری تا ۱۰۰ سال در کمال سلامت داشته باشیم و با آرامش ذهن، قوای جسمی و روحیه ای سرشار از نشاط دوره سالمندی لذت بخشی داشته باشیم.دانش آیورودا
چون ما در دستان خود سرمایه های ارزشمندی داریم:
۱- تجربیات حاصل از زندگی که یک عمر را برای بدست آوردنش صرف کرده ایم.
۲- فیزیک و جسم مان با کمک یوگا، ماساژهای درمانی آیورودیک و تغذیه آیورودیک در سلامت کامل است.
۳- ذهن قوی و روحی در کمال آرامش داریم.

 

” من شادم و پیروز”
” چون توانسته ام در کند شدن روند پیری ام گامی بزرگ بردارم. “
“آری من سبک زندگی خودم را دارم. “

در مقاله بعدی در مورد تغدیه آیورودیک به عنوان یکی شاخه های اصلی سبک زندگی سالمندان مفصل صحبت خواهیم کرد.

 دوست عزیز شما می توانید این مقاله را به صورت صوتی از طریق فایل زیر گوش بدهید.

 

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.33 (6 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

کرونا در سالمندان
» با شیوع ویروس کرونا آیا سلامت سالمندان در خطر است؟
سلامت و تقویت ذهن سالمندان
» چندین نکته برای تقویت حافظه سالمندان

پاسخی را بگذارید

16 + 10 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست