روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا

» روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا

با روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا؛ آشنا شوید    

با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و خانه نشین شدن افراد زیادی مخصوصا سالمندان و کم شدن ارتباط آنان با اطرافیان و فرزندانشان؛ لازم است با رعایت اصول بهداشتی؛ سرگرمی‌هایی برای سالمندان مهیا شود. در دوران کرونا سالمندان به‌خاطر کهولت سن و برخی بیماری‌هایی که دارند؛ نباید از منزل خارج شوند. روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا؛ زیاد می‌باشد. فرزندان به راحتی می‌توانند شرایط را برای والدین سالمند خود مهیا کنند. آنان باید به دور از هر گونه استرس؛ شرایط موجود را برای والدین خود آسان کنند تا سالمندان به سلامت از این دوران عبور کنند. با توجه به بیماری کرونا ممکن است سالمندان دچار ترس از بیماری شوند اما این ترس با حضور در جمع خانواده کمتر می‌شود. فرزندان نباید در دوران کرونا والدین خود را تنها بگذارند. آنان باید حضور پر رنگ و موثری برای والدین داشته باشند. در خانه ماندن سالمندان آنان را دچار افسردگی و اضطراب می‌کند. فرزندان علاوه بر آماده کردن وسایل سرگرمی؛ باید به والدین خود اطمینان خاطر بدهند که بیرون از منزل مواظب خود هستند و اصول بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند تا بدین وسیله از دغدغه‌های والدین سالمند خود کم شود.

آموزش استفاده از گوشی همراه

آموزش استفاده از گوشی همراه

با توجه به شیوع بیماری کرونا و خانه نشین شدن سالمندان لازم است که فرزندان طریقه استفاده از گوشی همراه هوشمند را به والدین خود بیاموزند. شاید برای برخی از سالمندان چت کردن و نوشتن پیام سخت باشد بنابراین فرزندان طریقه چگونگی تماس تصویری را به آنان یاد بدهند. اگر سالمندان آموزش ببینند که چگونه می‌توان با تماس تصویری؛ با خانواده؛ دوستان و اطرافیان صحبت کنند دلتنگی آنان کمتر می‌شود و دیگر نگران ندیدن آنان نیستند. به همین طریق ساده و راحت سالمندان می‌توانند هر لحظه که دوست دارند؛ با اطرافیان خود در تماس باشند. روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا؛ بیشتر به عهده فرزندان می‌باشد. امروزه قابلیت‌های گوشی همراه بسیار زیاد است. برای اینکه سالمندان سرگرمی بیشتری داشته باشند؛ می‌توان بازی‌های فکری و هیجان انگیز را بر روی گوشی همراه آنان نصب کرد. فرزندان باید طریقه نصب و بازی کردن بر روی گوشی همراه را به آنان آموزش بدهند. بازی‌های فکری علاوه بر سرگرمی که دارند؛ به تقویت حافظه و جنب و جوش سالمندان کمک می‌کند و باعث شادابی روحیه آنان می‌شود.

» با انواع بازی‌های‌ تقویت ذهن،برای سالمندان آشنا شوید

آموزش استفاده از گوشی همراه

پرنده خانگی سرگرمی برای سالمندان

همه افراد می‌دانند که پرندگان خانگی می‌توانند نقش مهمی در بهبود حال سالمندان داشته باشند. محققان بر این باورند که وجود پرنده در منزل برای سالمندان بسیار مفید می‌باشد. آنان می‌توانند با آواز خواندن حس خوبی به سالمندان منتقل و باعث شادابی روحیه آنان می‌شوند. افراد پیری که تنها در خانه خود زندگی می‌کنند یا در خانه سالمندان هستند؛ با حضور پرنده در محیط زندگیشان حال و هوایشان عوض می‌شود و از تنهایی بیرون می‌آیند. پرندگان عشق بدون قید و شرط به سالمندان می‌دهند؛ از این رو سالمندان از لحاظ عاطفی؛ شاد می‌شوند و از آن حس تنهایی که در وجودشان بوده؛ دور می‌شوند. ممکن است روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا؛ بسیار زیاد باشد. اما همین‌که سالمندان چند روش ساده و راحت آن را یاد بگیرند؛ کافی‌ست تا در طول روز وقت خود را با همان سرگرمی‌ها بگذرانند. نوازش کردن پرندگان و حس مالکیت آنان باعث می‌شود فشار روانی و فشار خون سالمندان پایین بیاید و به تقویت روحیه آنان کمک کند.

پرنده خانگی سرگرمی برای سالمندان

کاشتن گل و گیاه؛ یکی از روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا

اگر به اطراف خود نگاه کنید؛ افراد زیادی را می‌بینید که به کاشتن گل و گیاه علاقه دارند. با وجود این‌که باغبانی و کاشتن گل و گیاه مثل یک ورزش کم تحرک عمل می‌کند؛ اما تاثیر زیادی بر سلامت سالمندان دارد. در حالی‌که افراد سالمند نمی‌توانند از خانه بیرون بروند؛ کاشتن گل و گیاه؛ یکی از روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا می‌باشد. اگر سالمندان در طول روز ساعاتی را صرف کاشتن گل؛ گیاه و باغبانی کنند؛ در بهبود روحیه؛ کم شدن استرس؛ شادابی روح و جسم آن‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد. آنان با هر حرکتی که برای کاشتن گل‌ها انجام می‌دهند ناخودآگاه یک ورزش را انجام می‌دهند. آب دادن به گل‌ها و خم شدن باعث ورزش کمر و پاهای آنان می‌شود. نگاه کردن به گل‌ها و گیاهان در حال رشد؛ مغز آنان را یک اتصال عصبی مثبت و خوب روبرو می‌کند. رسیدگی به گیاهان و گل‌ها در افزایش تقویت روحیه و سلامت جسم سالمندان تاثیر زیادی می‌گذارد.

» مزایای بازی های ویدئویی در سالمندان

کاشتن گل و گیاه یکی از روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا

نقاشی و رنگ‌آمیزی؛ سرگرمی هیجان انگیز برای سالمندان

افراد از سنین کودکی نقاشی کردن را می‌آموزند. توانا‌یی و استعداد افراد با یکدیگر متفاوت است و افراد بر اساس سلیقه و علاقه‌ای که به نقاشی دارند؛ به این هنر روی می‌آورند. محققان بر این باورند که نقاشی کردن یکی از روشهای سرگرم کردن سالمندان در دوران کرونا می‌باشد. برخی سالمندان بر اساس تجربه یا علاقه‌ای که از زمان کودکی به این هنر داشته‌اند؛ همچنان به آن ادامه می‌دهند. نقاشی به عنوان یک هنر درمانی؛ به منظور مقابله از دست دادن حافظه و جلوگیری از استرس برای سالمندان می‌باشد و باعث زیاد شدن مهارت‌های حرکتی در آنان می‌شود. سالمندان می‌توانند از انواع و اقسام وسایل رنگ‌آمیزی و نقاشی استفاده کنند. مجموعه‌ای از آب‌رنگ؛ رنگ گواش؛ مداد‌ها؛ زغال مدادی برای طراحی؛ ماژیک‌ها؛ قلم مو؛ رنگ روغن؛ انواع مقوا و کاغذ و … در بازار به فروش می‌رسد. فرزندان باید در نظر داشته باشند که والدین سالمند؛ به چه نوع نقاشی و رنگ‌آمیزی علاقمند هستند؛ همان وسایل را برایشان مهیا کرده تا آنان بتوانند بر اساس سلیقه خود ساعاتی از روز را برای نقاشی کردن؛ وقت بگذارند.
به خصوص در این دوران کرونا که همه محکوم به خانه ماندن شده اند و شاید بسیاری از خانواده ها برای حفاظت از سلامت سالمندانشان حتی به آنها سر هم نمی زنند باید بیشتر مراقب باشیم که آنها در منزل سرگرم باشند و روحیه خود را از دست ندهند.

نقاشی و رنگ‌آمیزی سرگرمی هیجان انگیز برای سالمندان

 

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (2 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

ورزش مخصوص سالمندان با ناتوانی حرکتی در منزل
» ورزش مخصوص سالمندان با ناتوانی حرکتی در منزل
انواع افسردگی در سالمندان
» افسردگی سالمندان یک عارضه مهم درایام اپیدمی کرونا

پاسخی را بگذارید

1 × 4 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست