دکتر مینو محرز

» دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی

“هر چه دارم از دانشگاه علوم پزشکی تهران است” این سخن از زبان دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. چند وقتی است که بدلیل شیوع بیماری کرونا پزشکان متعددی در مورد این بیماری و ویروس کووید ۱۹ صحبت هایی کرده اند، اما معتبر ترین صحبت از آن فردی است که سی سال به عنوان کارشناس سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی در خصوص بیماری ایدز تحقیق می کند.
دکتر مینو محرز متولد دی ماه سال ۱۳۲۴می باشد و زمانیکه در سال ۱۳۴۲ از دوره دبیرستان فارغ التحصیل می شود، بدون هیچ وقفه ای تحصیلات خود را در رشته پزشکی، دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آغاز می نماید. بعد از گذشت هفت سال تحصیل در رشته عمومی، در سال ۱۳۴۹وارد رشته تخصصی عفونی می شود. در نهایت خانم دکتر مینو محرز در سن ۲۸ سالگی توانست مدرک تخصصی عفونی از دانشگاه تهران (دانشگاه علوم پزشکی تهران) را دریافت نماید.

دکتر مینو محرزدکتر مینو محرز سالیان سال است که به عنوان کارشناس سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی مشغول تحقیق در مورد ویروس HIV و بیماری ایدز می باشد. بنابر گفته خانم دکتر محرز به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه تهران، متاسفانه شیوع بیماری ایدز در ایران در حال افزایش است و اگر در مورد این روند صعودی تصمیم اساسی گرفته نشود، در سال های آینده شاهد تولد نوزادانی که مبتلا به ایدز هستند، خواهیم شد.
سکان مرکز تحقیقات ایدز از حدود ۱۴ سال پیش، درست در زمانیکه این مرکز تاسیس شد، بر دستان مینو محرز می باشد. مرکز تحقیقات ایدز ایران (IRCHA) با هدف افزایش آگاهی عموم مردم در مورد ایدز ، فعالیت خود را آغاز نموده است و طی چند سال اخیر با همکاری محققین و مراکز تحقیقاتی دیگر در حال پژوهش، گسترش برنامه های پیشگیرانه، درمان و مراقبت در حیطه ایدز می باشد.

» شهرام ناظری آتشی است در نیستان!

دکتر مینو محرز عضو هیئت علمی و استاد بازنشسته گروه عفونی در بخش عفونی بیمارستان امام خمینی است و اگر بخواهیم از جوایز و افتخارات این بانوی فعال در عرصه پزشکی صحبت کنیم باید به تعداد بسیاری از موارد به مانند جایزه ملی سومین دوره جشنواره علامه طباطبایی از دست رئیس جمهور وقت (حسن روحانی) در سال ۱۳۹۶ اشاره نمود.

از بهمن سال ۱۳۹۸ تا کنون می توان گفت یکی از فعال ترین پزشکان متخصص بیماری های عفونی خانم دکتر مینو محرز هستند که همپای تمامی همکاران خود جهت افزایش آگاهی افراد جامعه از ویروس کووید-۱۹ و نحوه مقابله با آن شبانه روز در حال تلاش هستند. ایشان در اسفند ۱۳۹۸ دچار بیماری کرونا شدند و توانستند بر این بیماری غلبه نمایند که خود همین باعث قوت قلب بسیاری از افراد جامعه شده است.
بنا به صحبت های خانم دکتر مینو محرز فعلا تنها راه جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، شستن مداوم دست ها، استفاده از ماسک، عدم تردد بی دلیل در سطح شهر، عدم حضور در شب نشینی ها و مجالس شلوغ و افزایش بهداشت فردی است.

دکتر محرز متخصص عفونی

از طرف گروه مهرمندان از خانم دکتر مینو محرز و دیگر پزشکان و فعالان حوزه سلامت و بهداشت تشکر می نماییم که تمام قد در برابر این بیماری ایستاده اند و امیدواریم شاهد موفقیت های روز افزون این عزیزان باشیم و یادمان باشد با رعایت چند نکته ساده بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک تنها کمکی است که میتوانیم به کادر درمان نماییم اما بسیار موثر نیز می تواند باشد.

» علی پروین ستاره درخشان ورزش کشور

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

یبوست و عوارض آن
» چگونه با کمک تغذیه آیورودایی از یبوست و عوارض آن جلوگیری نماییم؟
راه های شاد نگه داشتن در سالمندی
» چگونه در دوران سالمندی شاد باشیم؟راه های شاد نگهداشتن سالمندان

یک پاسخ

  1. َعلی شهریور ۱۱, ۱۳۹۹

پاسخی را بگذارید

هشت + 16 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست