عطر خانم های سالمند

» چگونه با عطر خوش زن، بر بوی پیری غلبه نماییم ؟

در مقاله قبلی در خصوص تغییرات بوی بدن افراد در دوره سالمندی صحبت کردیم و راهکارهایی برای غلبه بر بوی پیری در مردان سالمند پیشنهاد دادیم. در این مقاله می خواهیم در خصوص غلبه بر بوی پیری در زنان  و عطر خوش زن  به بحث و گفتگو بپردازیم و نهایتا عطرهای موثر و جذاب را برای این گروه پیشنهاد دهیم.

بوی خوش برای زنان سالمند

عطر خوش زن!

بیایید از همین ابتدا، در مورد یک موضوع به توافق نهایی برسیم و آن را به عنوان یک قانون بپذیریم که همه بحثهای ما بر مبنای این قانون خواهد بود.

مادربزگ های اصیل برای بیان بهتر و شفاف تر این قانون، می خواهم کمی در خصوص انواع زنها صحبت کنم.

زنها بنابر پیچیدگیهای درونی بسیار،  لیست بلند بالایی از گونه های رفتاری مختلف را تشکیل می دهند و از طرفی اگر رده سنی را هم به عنوان یک آیتم به پیچیدگیهای آنها نیز اضافه کنیم واقعا فضای بسیار حجیمی از زنان مختلف خواهیم داشت که  می توان در این فضا  از پرنسس های صورتی گرفته تا دختران جسورو جنگنده و مادران قوی و با اراده تا مادربزرگهای اصیل و با تجربه اشاره کرد.

زنان با گذر زمان فقط ماکت چهره شان تغییر می کند، اما ذهنیت آنها همیشه مانند دختران پرانرژی و بشاش باقی می ماند. قلب آنها همیشه عاشق است، عاشق همه چیزهای خوب زندگی.

برای توصیف این قانون به این نکته توجه کنید:

 تو به عنوان یک زن،  در هر رده سنی که باشی قلبت عاشق است و ذهنت، تو را در آینه درونت زنی  زیبا، جوان و جذاب می بیند. ذهن و قلب تو در هر سنی که باشی از توبه عنوان یک زن زیبا و جوان،  یک ویژگی مهم انتظار دارد و آن هم،  عطر خوش زن است.

پس قانون طلایی ما این است

که زن در هر سنی، زیبا، جوان و جذاب است که در هر فضایی که وارد می شود عطر خوش زن را  می پراکند.

حالا که قانون را می دانیم باید با استناد به این قانون راهکارهای غلبه بر بوی پیری را  پیدا کنیم.

زن دز هر سنی زیبا و جوان استبیایید شروع کنیم.

اولین کاری که زنان سالمند باید انجام دهند این است که قانون طلایی را برای خود آنقدر تکرار کنند که ملکه ذهنشان شود.

وقتی که این قانون را با تمام وجود باور کردند آنگاه خروجی های این باور از رفتارهایشان متبلور خواهد شد.

یکی از مهمترین خروجی های این باور در زنان این است که آنها از خود انتظار و توقع عطر خوش زن را دارند.

عطر خوش زن یکی از مهمترین دستاوردهای این باور است.

عطر زن، فقط یک بوی خوشایند قابل استشمام نیست، بلکه عطر خوش زن پر از انرژی است و متناسب با نگرش و تفکر و رفتار هر زن ، منحصر به فرد است  و تاثیر آن بر فضای محصور شده او  و انسانهای  اطرافش بی شک موثرترین خودش بوده  و گونه خاصی از زنانگی را تعریف می نماید.

چه عطر هایی را برای خود انتخاب کنیم؟

می خواهم یک راز را درباره تاثیر پیچیدگی و گونه های مختلف زنان برایتان بازگو کنم.

ممکن است دو زن با دو دیدگاه مختلف، رفتار متضاد هم و شرایط متفاوت با هم از یک عطر مشابه استفاده کنند.

اما تاثیر عطر این دو زن کاملا با هم متفاوت خواهد بود. این راز را به عنوان قانون دوم از من بپذیرید.

و این همان قانونی است که شما را منحصر به فرد می کند.

بیایید با یک مثال  برای روشنتر شدن این قانون بیشتر توضیح دهیم. یک خانم وکیل جسور که به دنبال گرفتن حق موکل خود است را فرض کنید. از خصوصیات ظاهری او می توان به شیک پوشی اش اشاره نمود و حتی می توان حدس زد که او عاشق چرم است و نگاههایش با تندی و تیزی،  نشان از پردازش بالای مغزش دارد و اما عطرش، به شما قول می دهم که او از عطر لانکوم و شنل استفاده می کند.

» تاثیرات مثبت روابط بین نوه و پدربزرگ مادربزرگ ها

لانکوم (Lancôme) ، با انتخاب اسم La Vie Est Belle  رایحه ای با تنالیته شیرین و گرم برای روزهای سرد زمستان و پاییز  را طراحی کرده است  که معنایش این جمله زیبا است:  ” زندگی زیباست” .

و این خانم وکیل قبل از جلسه دادگاه خود،  عطر لانکوم را مانند یک سلاح نیرو بخش با خود به همراه می آورد و فضای دادگاه را پر از انرژی گرم و حمایتی خود می کند و ترکیب عطر لانکوم او با جسارت ذاتی اش در اتمسفر تک تک افراد حاضر تلنگری بر قدرت و نیرومندی او دارد. او که  به دنبال حقایقی است که زندگی موکلینش را زیبا کند و حمایتی گرم و شیرین در روزگار سرد و زمستانی موکلینش تزریق نماید.

به نظر شما وقتی یک خانم سالمند که در میان فرزندان و نوه های خود نشسته است که همگی آنها عطرهای خوش بو به خود زده اند، اگر عطر لانکوم خود را  با تجربه های عمیق روزگارش ترکیب نماید چه پیامی را به مشام اطرافیانش می پراکند؟

آیا این پیام را به مشام آنها می رساند، که آهای بچه های من، من سن و سالم بالا رفته است ،  من نحیف و ضعیف شده ام،  به داد من برسید و حواستان به من باشد؟

ترکیب  عطر لانکوم و تجربه های عمیق یک زن سالمند

عطر لانکوم برای زنان سالمند

من به شما می گویم که عطر ترکیبی لانکوم با تجربه های عمیق یک زن سالمند چه فضایی را در اطرافتان رقم می زند و چگونه تک تک افراد را مسحور می نماید.

زن سالمند با عطر لانکوم ترکیب شده با تجربه های عمیقش،  خود به تک تک اطرافیانش با صدایی رسا، از قدرت و حمایتگری اش از تک تک عزیزانش سخن می گوید و مانند نوشیدن گرمای دلچسب یک دم نوش شیرین در دل زمستانی سرد می باشد و  خوب می دانیم که همه عاشق یک نوشیدنی گرم در زمستان هستند. البته بعضی ها هم وسط زمستان دوست دارند که بستنی بخورند اما قطعا در کنار شومینه پر از آتش داغ!

مادربزرگ های جذاب به خود چه عطری می زنند؟

مادربزرگ هایی جذاب هستند که همه جوانها دوست دارند دور آنها بنشینند و ساعتها از مصاحبت با آنها لذت ببرند. زیرا آنها موضوعات بسیار جالبی برای صحبت و گفتگو در مورد هر چیزی که جوانها فکرش را بکنند دارند.

آنها در عرض زندگی خود  خیلی خوب زندگی کرده اند و به عبارتی در جوانی بسیار خوش گذرانده اند، این مادربزرگها، آنهایی هستند که خیلی سفر رفته اند و کیفیت زندگیشان بسیار بالا است.

البته مادربزرگهای سفر رفته هم دو گروهند.

مادربزرگ عاشق شبهای بارسلونا

عطر عاشق شبهای بارسلونا

آنهایی که عاشق شبهای بارسلونا و قایق سواری در ونیز ایتالیا هستند. مطمئنا آنها کلی خرید از خیابان شانزه لیزه پاریس کرده اند و به شما قول می دهم که هنگامی که می خواستند برای شام به رستوران ژول ورن در طبقه دوم برج ایفل بروند با عطر هرمس جاسمین Le Jardin sur Monsieur Li Eau de Toilette – HERMÈS دوش گرفته اند.   فقط برای اینکه این عطر فضای رومانتیک و راز کوچک آن شب پاریس را برای همیشه در خاطر آنها بسپارد. این مادربزرگ همیشه این عطر را تکرار می کند و با تکرار آن همیشه به خود یادآوری می کند که تو یک زن زیبای مورد احترام و سرشار از تحسین عشق هستی! و آن گاه متناسب با  تبلور این خاطره رفتار می نماید. حالا در هر سنی که باشد!!

مادربزرگ عاشق سفرهای مهیج

مادربزرگ عاشق سفر

و اما مادربزرگ سفر کرده گروه دوم، او استخر پری در اسکاتلند را دیده است. این مادربزرگ همان دختری است که در ذهن خودش به قدرت یک زن ایمان دارد و بی تفاوت به تمام قوانین محدود کننده زنان، می داند که یک چوب جادویی پری را دارد که هر چه اراده کند همان خواهد شد. یقین دارم که این مادربزرگ در چاله آبی بلیز (Great Blue Hole) که یکی از هیجان انگیزترین مکان های جهان برای شیرجه زدن و غواصی است، شیرجه زده و غواصی کرده است و حتما یک لاک پشت غول پیکر و مرجان های تماشایی را دیده است.

» دو روز درسال را با پذیرایی از سالمندان مورد علاقه مان در فامیل،زندگی کنیم.

قطعا در ساحل سرخ چین قدم زده و در سن ۳۰ سالگی اش با مجسمه غول پیکر ابوالهول رجز خوانی کرده و قطعا با ذهن قوی خودش برنده میدان بوده است. او حتی به دنبال ماچوپیچو، شهر گم شده امپراطوری اینکا  هم گشته است.

خلاصه این مادربزرگ یک از عجیبترین موجودات روزگار است و احتمال داشتن آنها در این روزگار خیلی کم است. اما اگر واقعا یک همچنین مادربزرگی در دور و بر خودتون داشتید،  بدانید که یک گنج از نوع الماس هایی که نادر شاه در جنگها به غنیمت  می گرفت، دارید.

این مادربزرگها اصلا به خودشان عطر نمی زنند چون نیازی به عطر ندارند. آنها برای اطرافیانشان بسیار جذاب هستند. حتی اگر بوی پیری هم بدهند. در واقع باید گفت بوی پیری آنها با بوی پیری بقیه فرق دارد. در اصل بوی پیری آنها نهایت بوی جوانی، نشاط، قدرت و شادابی است .

من که دلم می خواهد یک همچنین مادربزرگی بشوم. اما حتما دلم می خواهد که علاوه بر همه جاهای دیدنی که او رفته است،  به آپرزرلند سوئیس (Appenzellerland) هم بروم و در هتل ایشر آپرزرلند یک شب را سرکنم و یک روز هم در جزیزه برلنگا (Berlenga) در پرتغال بگذرانم. مطمئنا به معدن نایکا (Naica) در مکزیک هم می روم و ده ها جای دیگر در طبیعت، از قطب شمال گرفته تا خط استوا را هم می بینم و یک چیز دیگر را هم بگویم ،  حتما از عطر گروه اول مادربزرگها به خودم می زنم و مثل آنها به عبارتی با عطر هرمس جاسمین دوش  می گیرم.

بوی نشاط و قدرت و شادی

هر زن با هر عطر یک قصه جدید است

هر زنی با هر عطری یک حکایت منحصر به فرد دارد که ارزش شنیدنش را دارد. بعضی از زنها عاشق رایحه وانیل و چوب  هستند و بعضی از آقایان عاشق بوی چرم هستند هم برای خودشان و هم برای زنی که عاشقش می شوند.

هر زن بویی دارد

وقتی موضوع  زن و عطر در کنار هم مطرح می شود،  دیگر سخن قاطع و حکم مشخصی برای انتخاب یک عطر باقی نمی ماند. ما می مانیم دنیایی پیچیدگیهای زنان و عطر خوش منحصری که هر زن با هر عطری و در  هر فضایی می تواند بپراکند. آری می توان  لیست بلند بالایی از عطرهای معروف، Co Co Channel، Lancôme، Atelier Des ors،  Mugler Alien ، Hermes، Dior، Wood  و …. نام برد.

اما تو هر زنی که باشی با هر سن و سالی، ویژگیهای خاص خودت را داری و با هر عطری ترکیب منحصر به فرد خودت را  ایجاد می کنی و ماهیت عطر خوش تو ، داستان توست.*

*  برگرفته از قانون اول و دوم اشاره شده در مقاله

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (8 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

سرگرمیهای مناسب سالمندان با محدودیتهای حرکتی
» سرگرمی های مناسب سالمندان با محدودیت‌‌ های حرکتی
سلامت روحی و جسمانی سالمندان
» سالمندان چگونه خود را در برابر بیماری های روحی و جسمانی ایمن نگه دارند؟

یک پاسخ

  1. ali تیر ۲۵, ۱۳۹۹

پاسخی را بگذارید

چهار + بیست =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست