ایده های جالب برای سالمندان

» ایده های جالب برای سالمندان تا از نظر جسمی و ذهنی فعال بمانند.

معمولا وقتی به سنین سالمندی می رسیم، تصور میکنیم که باید بنشینیم و گذر سالهای پایانی عمرمان را نظاره گر باشیم، در حالیکه سنین سالمندی، سالهای طلایی عمر ماست که میتوانیم از این سالها لذت ببریم. در این مقاله به برخی ایده های جالب برای سالمندان اشاره میکنیم که به آنها فرصت میدهد که از سنین سالخوردگی خود لذت ببرند. فرمول خوشبختی و خوشحالی ساده است: با خانواده، دوستان و جامعه در ارتباط باشید تا سرگرم شوید و سالم بمانید.
در اینجا به فعالیت هایی اشاره میکنیم که با انجام انها سالمندان از آن لذت خواهند برد.

بازدید از موزه برای سالمندان

۱. بازدید مرتب از موزه ها

بیشتر شهرها، موزه های هنری، تاریخی و فرهنگی بسیار خوبی دارند. بازدید مرتب از موزه ها، باعث ایجاد حس خوب در سالمندان میگردد و علاوه بر سرگرم کردن آنها، باعث یادگیری نیز میگردد. امروزه با توجه به شرایط کرونا، بسیااری از موزه ها امکان بازدید مجازی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده اند، و بازدید مجازی از موزه ها یکی از ایده های جالب برای سالمندان میباشد که میتواند آنها را بسیار سرگرم نماید.

۲. شرکت کردن در کلاسهای هنری

یادگیری هنر از دسته قعالیت هایی برای سالمندان است که باعث تقویت ذهن آنها میگردد. هنر فعالیت سرگرم کننده، چالش برانگیز و تحریک کننده است و از ایده های جالب برای سالمندان می باشد. مطالعات نشان می دهد که انجام فعالیت های هنری به سالمندان کمک میکند تا ضمن ایجاد مسیرهای عصبی جدی، اضطراب و افسردگی را کاهش میدهد.

سرگرمی سالمندان با نوه هایشان

۳.سرگرم شدن با نوه ها

هیچ چیز بیش از بازی با نوه ها برای سالمندان لذت بخشتر نخواهد بود، این بازی ها از جمله فعالیت هایی برای سالمندان است که در کنار لذت بسیار زیاد میتواند آنها را سرگرم نیز نگه دارد. بیرون رفتن با نوه ها و رفتن به پارک و پیاده‌روی با آنها میتواند از ایده های جالب برای سالمندان باشد.

» سرگرمی های سالمندان جهت تقویت حافظه و سلامت ذهنی

۴. پیاده روی

از دیگر ایده های جالب برای سالمندان که میتواند تاثیر به سزایی در روحیه و سلامت جسم آنها داشته باشد، پیاده روی است. پیاده روی باعث ایجاد حس استقلال در سالمندان میگردد و علاوه بر آن احساس سالم بودن به آنها میدهد. تحقیقات نشان میدهند که پیاده روی از جمله فعالیت هایی برای سالمندان است که باعث کاهش وزن، تقویت مفاصل و تقویت سیستم ایمنی در آنها میگردد.

ورزش کردن سالمندان

۵. ورزش کردن

برای ورزش کردن حتما لازم نیست تمرینات و ورزش های سخت و طاقت فرسا در نظر گرفته شود، میتوانید تمریناتی را برای آنها در نظر بگیرید که انجام آن برای آنها آسان و لذت بخش باشد. تمریناتی را در نظر بگیرید که باعث تقویت تعادل، عضلات و انعطاف‌پذیری باشند. می توانید مقالات مرتبط با ورزش سالمندان را در سایت مهرمندان مطالع کنید و یا ما را در اینستاگرام دنبال کنید، و از ایده های جالب معرفی شده برای سالمندان استفاده کنید.

۶.رفتن به کتابخانه و مطالعه کتابهای بیشتر

مطالعه میتواند کمک بزرگی برای تقویت حافظه و کاهش استرس در سالمندان نماید. خواندن کتاب از جمله فعالیت هایی برای سالمندان است که علاوه بر کمک به سرگرم شدن آنها، تاثیرات بسیار مثبت جسمانی نیز برای آنها به همراه دارد. در کنار مطالعه، رفتن به کتابخانه باعث برقراری ارتباطات اجتماعی میگردد. روابط اجتماعی تاثیر بسیار مثبتی در روحیه سالمندان دارد.

 ۷. انجام فعالیت هایی که دوست دارید

بسیاری از افراد تصور میکنند، زمانی که به سنین سالمندی رسیدند دیگر نمیتوانند به رویاهای خود برسند و باید بازنشسته شوند و دیگر فعالیتی نداشته باشند. اما نمونه های بسیار زیادی از افراد وجود دارند که در سنین سالمندی فعالیتی را شروع کرده اند و به نتایج بسیار عالی دست پیدا کرده اند. میتوانید برای شناختن بهتر این افراد به بخش سیمای سالمندی در سایت مهرمندان مراجعه کنید و با آنها آشنا شوید. خواندن تجربه های آنها میتواند باعث ایجاد انگیزه در سالمندان شود و بدانند که در سنین سالمندی میتوانند به نتایج عالی دست پیدا کنند. این قسمت میتواند ایده های جالب برای سالمندان به همراه داشته باشد.

» با اثرات مثبت گلکاری برای سالمندان، آشنا شوید

  • مقاله برای شما مفید بود؟
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

اگر مقاله برای شما جذاب بود لطفا به اشتراک بگذارید .

تغییرات بدن انسان در پیری
» در دوره سالمندی چه تغييراتی در بدن انسان اتفاق مي افتد؟
یبوست و عوارض آن
» چگونه با کمک تغذیه آیورودایی از یبوست و عوارض آن جلوگیری نماییم؟

پاسخی را بگذارید

هفده + 19 =

مهرمندان در شبکه های اجتماعی

Instagram
Telegram
تاثیر ویتامین ای بر پیری

جدیدترین مقالات

فهرست